Print Friendly, PDF & Email

 یادمان مهدی آذر یزدی، نویسنده کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب به به بهره برداری رسید .

به گزارش پایگاه خبری یزد باما ،در سالروز تولد مهدی آذر یزدی خالق بیاد ما ندنی آثار کودکان و نوجوانان «قصه های خوب برای بچه های خوب» مقبره این نویسنده به بهره برداری رسید.

پس از سالها انتظار اصحاب فرهنگ و هنر کار طراحی و ساخت و این بنای یادبود که با وقفه طولانی روبرو شده بود  به اتمام رسید و طی مراسمی به بهره برداری رسید.

طراحی و ساخت این مقبره بنا به اظهارات سید ابوالفضل کشفی شهردار منطقه چهار از مهرماه سالجاری آغاز و در سالروز تولد این نویسده به بهره برداری رسید

شهردار منطقه ۴ در آیین بهره برداری از این بنای یادبود گفت :طراحی المان این مقبره برگرفته از سبک معماری ایرانی اسلامی است که برای ساخت و تکمیل آن حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شهرداری یزد تامین اعتبار و به همت اداره عمران شهرداری  اجرا شد.

کشفی با ذکر برخی از جزئیات مربوط به این پروژه خاطر نشان کرد : عملیات اجرایی  شامل کف سازی، بازپیرایی و آماده سازی محوطه، بنای یادمان، نصب سردیس، نصب سنگ قبر، دیوار نویسی سنگی، نرده و حصار محوطه اطراف، نورپردازی و مبلمان بوده است.

مهدی آذریزدی (آذر خرمشاهی)، نویسنده  آثار کودکان، سال‌ ١٣٠٠ هجری شمسی در محله خرمشاه یزد به دنیا آمد.

از سال ۱۳۳۵ با نوشتن « قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» کار نویسندگی خود را آغاز کرد. آذریزدی توانست با جلد سوم «قصه های خوب برای بچه های خوب» درسال ۱۳۴۵ از یونسکو لوح تقدیردریافت کند و جلد چهارم و پنجم همین کتاب ازسوی شورای کتاب کودک درسال‌های ۱۳۴۵، ۱۳۴۶ به عنوان کتاب ویژه سال شناخته شد.

آذر یزدی صبح روز پنج شنبه ۱۸ تیر ماه ۱۳۸۸ در بیمارستان آتیه تهران در گذشت و در زادگاهش یزد به خاک سپرده شد.