Print Friendly, PDF & Email

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز( شنبه) با حضور در منزل سیدعلی چیتی با این نقاش توانمند یزدی دیدار و از خدمات هنری او در این عرصه تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا – یزد ؛در این دیدار صمیمی که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد حضور داشت ، صالحی به اهمیت هنر نقاشی و تکریم هنرمندان و فعالان این حوزه اصیل در کشور تاکید کرد و گفت: هنرمندان با فعالیت‌های خود در این عرصه مهم و موثر موجب ماندگاری آثار فاخر می‌شوند.

وی ادامه داد: حضور در بین هنرمندان و رسیدگی به مسایل و توجه به آنها به عنوان یک ضرورت همواره مدنظر است ، تکریم و تجلیل از هنرمندان موجب گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ایجاد انگیزه می شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالت خود را در این مورد انجام می‌دهد.

در این دیدار مجید جوادیان‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد هم با قدردانی از حضور آقای صالحی در یزد و دیدار با فعالان فرهنگی و هنری به اهمیت تکریم هنرمندان و رشته نقاشی اشاره کرد و حمایت بیشتر این قشر را با همت و همکاری تمامی بخش‌ها خواستار شد.

در ادامه سید علی چیتی با قدردانی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از فعالیت  خود در این بخش و مطالبات هنرمندان مواردی را بیان کرد .

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروزدر آیین افتتاح کتابخانه مرکزی یزد ، علمی عمل کردن در فعالیت‌ها را از رویکردهای مهم این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: مصداق این امر، انجمن‌های علمی کتابخانه‌های عمومی کشور است که بیش از هزار نفر از متخصصان حوزه علمی کتابخانه در این محفل حضور دارند و پشتوانه جریان های علمی هستند.

صالحی با اشاره به اینکه استان یکی از کانون های فرهنگ مکتوب ایران اسلامی است، اظهار کرد: امروز در آستانه بهار طبیعت، بهار اندیشه نیز در این شهرستان شکوفا شد و ثمره آن بیش از پیش بر این محیط و این منطقه پرتو افشانی می کند.

 وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیرو، دبیرکل کتابخانه های کشور، رییس کل گمرک ایران و معاون سازمان برنامه و بودجه امروز ، جهانگیری را در سفر یکروزه به یزد همراهی می کنند.