Print Friendly, PDF & Email

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روزشنبه در ادامه سفر به یزد با حضور در منزل محمود حرازی یزدی از خوشنویسان برتر کشور با عیادت از وی از تلاش‌های این هنرمند نامدار ایران قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا – یزد ؛در این دیدار که مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد حضور داشت، آقای صالحی اهمیت هنر خوشنویسی و نقش خوشنویسان در طول تاریخ و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

همچنین حرازی یزدی با ارایه گزارشی از سوابق و فعالیت‌های خود و نقش هنرمندان و خوشنویسان استان از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه و دیدار صمیمی و شنیدن صحبت‌هایش قدردانی کرد.

استاد حرازی‌زاده فرزند بمانعلی تحصیلات مقدماتی خود را در یزد به پایان رساند و خوشنویسی را از سال۱۳۲۶ نزد علی‌محمد کاوه آغاز کرد و در سال ۱۳۶۵ موفق به اخذ مدرک ممتاز خوشنویسی از انجمن خوشنویسان یزد شد.

وی در نوشتن خطوط نستعلیق، شکسته و ثلث مهارت دارد و سال ۱۳۷۵ به مدت چهار سال سرپرستی انجمن خوشنویسان یزد را بر عهده داشت و دبیر آموزش‌ و پرورش بود و در سال ۱۳۷۳ بازنشسته شد به‌گونه‌ای که بیشتر مدیران استان افتخار شاگردی اش در دوران تحصیل را دارند.

حرازی‌زاده در سال ۱۳۷۹ در هشتمین جشنواره بین‌المللی قرآن کریم در تهران، «کاتب» و «خادم نمونه» شناخته شد و کتیبه ‌نویسی چندین مسجد، خوشنویسی روی قاب و قدح با طلای خالص و نوشتن یک جلد قرآن به ابعاد ۱۰۰ ×۷۰ سانتیمتر از شاخص‌ترین آثارش است.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با حضور در منزل سیدعلی چیتی با این نقاش توانمند یزدی دیدار و از خدمات هنری او در این عرصه تجلیل کرد.

صالحی با تاکید به اهمیت هنر نقاشی و تکریم هنرمندان و فعالان این حوزه اصیل در کشور ،گفت: هنرمندان با فعالیت‌های خود در این عرصه مهم و موثر موجب ماندگاری آثار فاخر می‌شوند.

وی ادامه داد: حضور در بین هنرمندان و رسیدگی به مسایل و توجه به آنها به عنوان یک ضرورت همواره مدنظر است ، تکریم و تجلیل از هنرمندان موجب گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ایجاد انگیزه می شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالت خود را در این مورد انجام می‌دهد.

همچنین آقای صالحی امروز در آیین افتتاح کتابخانه مرکزی یزد ، علمی عمل کردن در فعالیت‌ها را از رویکردهای مهم این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: مصداق این امر، انجمن‌های علمی کتابخانه‌های عمومی کشور است که بیش از هزار نفر از متخصصان حوزه علمی کتابخانه در این محفل حضور دارند و پشتوانه جریان های علمی هستند.

وی با اشاره به اینکه استان یزد یکی از کانون های فرهنگ مکتوب ایران اسلامی است، اظهار کرد: امروز در آستانه بهار طبیعت، بهار اندیشه نیز در این شهرستان شکوفا شد و ثمره آن بیش از پیش بر این محیط و این منطقه پرتو افشانی می کند.

 وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیرو، دبیرکل کتابخانه های کشور، رییس کل گمرک ایران و معاون سازمان برنامه و بودجه امروز ، جهانگیری را در سفر یکروزه به یزد همراهی می کنند.