معاون استاندار یزد؛
Print Friendly, PDF & Email

معاون استاندار یزد برگزاری نمایشگاه‌های هنری، روایت خاطرات و راه‌اندازی کاروان راهیان نور برای زیارت مزار حاج قاسم سلیمانی را یکی از راه‌های شناساندن سردار دل‌ها به مردم به ویژه نسل جوان برشمرد.
به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در بازدید از نمایشگاه آثار تجسمی و عکس کاروان هنری «روایت حبیب» که با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باعنوان «از جنس مردم» در مجتمع تجاری ستاره یزد برپا شده است، اظهار داشت: امروز یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن با مردم بهتر ارتباط برقرار کرد استفاده از زبان هنر همچون کاروان روایت حبیب است که رویدادی اثرگذار بوده است.
وی برگزاری نمایشگاه‌های هنری و روایت خاطرات را یکی از راه‌های شناساندن حاج قاسم به نسل جدید دانست و افزود: با راه‌اندازی کاروان راهیان نور برای زیارت مزار حاج قاسم که آثار معنوی زیادی خواهد داشت و همچنین روش‌های خلاقانه و هنری می‌توان سردار دل‌ها را به مردم به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان معرفی کرد.
معاون استاندار یزد با تأکید بر شناساندن ابعاد زندگی شهید سلیمانی در جامعه گفت: امروز نسل جدید شناخت خوبی از حاج قاسم دارد ولی ابعاد مختلف زندگی این سردار عزیز برای مردم به ویژه نسل جوان شناخته شده نیست بنابراین باید ابعاد مختلف زندگی حاج قاسم را برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم و در این راه بهترین روش بهره‌گیری از زبان هنر است.
عزیزی در بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اندوه و داغ سردار دل‌ها هنوز هم سخت و باورنکردنی و تحمل‌ناپذیر است.
وی با اشاره به آثار به تماشا گذاشته شده در این نمایشگاه اظهار کرد: در این آثار عشق و علاقه مردم به این شهید بزرگوار نشان داده‌ شده است و مردم همچنان دل در گرو حاج قاسم که به معنی واقعی سردار دل‌ها بود، دارند.
معاون استاندار یزد با قدردانی از حوزه هنری، بنیاد حفظ و نشر آثار شهید حاج قاسم سلیمانی و برگزار کنندگان این نمایشگاه ارزشمند در ۱۰ استان کشور اظهار داشت: چیزی که در این نمایشگاه و روایت‌ها به خوبی به نمایش گذاشته شده و بیشتر به چشم می‌خورد بُعد مردمی و ارتباط بسیار نزدیک حاج قاسم با قشرهای مختلف مردم از هر قوم، طایفه و مذهب است؛ حاج قاسم حد و حدودی برای برقراری ارتباط با مردم نداشت و این نکته را مسئولان باید مد نظر قرار دهند.
عزیزی با بیان اینکه در این تصاویر همچنین ارتباط عمیق مردم با حاج قاسم را می‌توان دید، افزود: جای این سردار آسمانی سه سال است که بین مردم عزیز ایران خالی است. سردار نه برای مردم ایران که برای مردم منطقه و حتی مردم جهان یک اسطوره و الگوی تمام عیار بود و یاد او هیچ وقت از دل‌ها و ذهن‌ها نخواهد رفت و نامش همیشه به عنوان یک سردار واقعی در دل مردم حک شده و ماندگار خواهد بود.
در این نمایشگاه ۴۷ اثر از هنرمندان هنرهای تجسمی و تصویری سراسر کشور در زمینه ابعاد زندگی، اجتماعی، مبارزاتی و شهادت حاج قاسم سلیمانی به نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه تجسمی روایت حبیب تا ۱۰ دی‌ماه در طبقه دوم مجتمع تجاری ستاره یزد در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.
دومین کاروان هنری روایت حبیب پس از اجرا در ۸ استان کشور، هشتم دی‌ماه وارد یزد شده و تا ظهر یکشنبه ۱۱ دی در مناطق مختلف به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی می‌پردازد و مراسم اختتامیه این رویداد ۱۳ دی در کنار مزار حاج قاسم در کرمان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/