Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار در هفته پایانی آذرماه امسال به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا– یزد؛ سیدمرتضی حسینی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در یزد برگزاری جشنواره ملی تئاتر ایثار را  در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه موثر دانست و افزود: فراخوان برگزاری جشنواره با همکاری برخی از دستگاه‌های فرهنگی و هنری و بنیاد شهید یزد در قالب ۲ بخش خیابانی و صحنه‌ای انتشار می یابد و در این جشنواره علاوه بر اجرا در شهر یزد بخشی از اجراهای نیز در شهرستان اردکان برگزار می شود  .

این مسئول اصلی‌ترین محورهای این جشنواره را ترویج آرمان‌ های شهدا، تصویرسازی از قهرمانان دفاع مقدس، شهدای امنیت، ترویج امید، تکریم خانواده شهدای انقلاب و ایجاد اتحاد و همدلی بین خانواده ایثارگران عنوان کرد و اظهار داشت: توجه به مقوله عدالت در جامعه ایثارگری، تصویرسازی از قهرمانان و شهدای مدافع حرم و معرفی فعالیت‌ خیرخواهانه خانواده‌های شهدا و ایثارگران از دیگر محورهای این جشنواره است.

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های هنری و نمایشی استان یزد امید آن می رود که این جشنواره با کیفیتی بالا برگزار و آثار نمایشی قوی در این دوره ارائه شود.

حسینی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح کلان، ساخت فیلم در حوزه ایثار و شهادت در تمامی استان‌ها است که تاکنون در این بخش کارهای خوبی صورت گرفته است.

همچنین محمد حسین فاضلی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با تشریح اهمیت برگزاری این جشنواره در یزد و اردکان با همکاری بخش‌های مختلف از همراهی خبرنگاران در اطلاع رسانی برنامه‌های این رویداد فرهنگی و هنری ملی  قدردانی کرد.