Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما به نقل از روابط عمومی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، فاطمه دانش یزدی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره بانوی هزاره اسلام که در یزد برگزار شد اظهار داشت: آئین بزرگداشت حضرت خدیجه(س) در آستانه سالروز ازدواج این بانو و حضرت محمد(ص) با هدف معرفی ابعاد مختلف این زندگی ارزشمند برگزار شد.

وی گفت: متأسفانه جایگاه حضرت خدیجه(س) و رسالتی که در حوزه‌های مختلف به ویژه خانواده بر عهده این بانوی بزرگ اسلام بوده مغفول باقی مانده است.

وی حضرت خدیجه(س) را یک کنشگر اقتصادی و اجتماعی به ویژه در حیطه خانواده معرفی کرد و افزود: لازم است که شخصیت این بانوی بزرگ و تاثیرگذار در اسلام به همه افراد معرفی و از آن الگوگیری شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: جشنواره بانوی هزاره اسلام برای اولین بار در ایران برای بزرگداشت جایگاه و نقش اساسی و شناساندن هر چه بیشتر اندیشه و سبک زندگی این بانو در نظام اسلامی است که تاثیر آن هزاره‌های تاریخ اسلام را در پی دارد، برگزار شده است.

وی افزود: این جشنواره طی فراخوانی در قالب شعر، دل نوشته، نقاشی و خطاطی برنامه‌ریزی شده و در مراسم اختتامیه با حضور مسئولان استانی از برگزیدگان این بخش‌ها تجلیل شد.

دانش یزدی خاطرنشان کرد: با همکاری و حمایت مسؤلین و مردم قرار است این بزرگداشت در قالب یک همایش علمی، فرهنگی و اجتماعی در سال‌های آینده نیز برگزار شود.

در این همایش، طوبی زارع، ندا هوشمند ابرقویی، فهیمه فقیهی، مرضیه یادگاری، و زهرا صبوحی به عنوان برگزیدگان بخش دلنوشته معرفی و از آنها تجلیل به عمل آمد.

سجاد طحان پور، سیدعلی میری، فاطمه غلامی، ایمان شایق،محمد عظیمی و فاطمه شریفی هم از دیگر برگزیدگان بخش شعر و محمود یوسفی و صدیقه غفوری به ترتیب تنها برگزیدگان بخش خطاطی و نقاشی این جشنواره بودند.