Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد محمدمهدی شرافت در این جلسه ضمن خیر مقدم به مدعوین جلسه به بیان گوشه ای از اقدامات صورت گرفته در خصوص حفظ حریم و حرمت اماکن تاریخی ـ مذهبی توسط گردشگران داخلی و خارجی پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: این اداره کل آمادگی دارد تا با هماهنگی شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، جلساتی را ترتیب دهد تا ضمن راهنمایی کارکنان از راهنمایان گردشگری استان نیز دعوت به عمل آید و آنان با مفاهیم مربوطه آشنا شوند.

وی خاطرنشان ساخت: راهنمایان گردشگری می توانند پس از اینکه در این زمینه ها توجیه شدند و آموزش دیدند، مفاهیم را به تورها به خصوص تورهای خارجی منتقل نمایند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به تهیه دستورالعملی برای مراکز دینی و فرهنگی تصریح کرد: با توجیه شدن راهنمایان گردشگری و به تبع آن توجیه شدن گردشگران، شأن و منزلت اماکن مذهبی و به خصوص مساجد و زیارتگاه ها حفظ خواهد شد.

شرافت عنوان کرد: تهیه بروشورهایی در راستای معرفی مشاهیر استان یزد، آرامگاه ها و زیارتگاه ها و همچنین معرفی آداب و رسوم مردم یزد در دستور کار این اداره کل قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد افزود: فرم های نظرسنجی محرمانه نیز طراحی و پیاده سازی خواهد گردید که هر گردشگر نظر خود را ثبت نموده و این نظریات تنها در اختیار مسئولین قرار گیرد تا آنها بتوانند در بهبود روند خدمات رسانی تلاش نمایند.

گفتنی است: ساماندهی اماکن اقامتی از طریق همکاری میراث فرهنگی، نیروی انتظامی و شورای امر به معروف و نهی از منکر از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح گردید و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.