صالحی :
Print Friendly, PDF & Email

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همانگونه که جامعه برای تامین اکسیژن نیاز به توسعه فضای سبز دارد، فضاهای فرهنگی و هنری نیز اکسیژن مورد نیاز روح شهروندان را تامین می کنند و توسعه آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا – یزد ؛سیدعباس صالحی عصر شنبه در دیدار نخبگان، جوانان، برگزیدگان و فعالان سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی استان یزد با معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با وجود تمامی تنگناهایی که از نظر بودجه با آن مواجه بوده، قدم های اثرگذاری در زمینه تکمیل طرح های فرهنگی و هنری برداشته است.

وی تکمیل کتابخانه مرکزی یزد پس از ربع قرن از آغاز اجرای این طرح را از اقدامات موثر دولت در حوزه فرهنگ در استان یزد برشمرد و یادآور شد: با تکمیل و تجهیز مجتمع فرهنگی هنری امام علی (ع) و راه اندازی تالار بزرگ یزد تا اردیبهشت ماه سال آتی، سرانه فضاهای فرهنگی و هنری این استان به شکل قابل توجهی افزایش می یابد .

صالحی در خصوص حمایت دولت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه نیز خاطر نشان کرد: یکی از کانامه های موفق دولت در این زمینه است به خصوص در ارتباط با مطبوعات و رسانه ها که با تقویت خانه مطبوعات از سال ۹۶ ، برخی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این تشکل صنفی واگذار شد.

وی تصریح کرد: اعتقاد دولت تدبیر و امید بر این است که چرخ های حکمرانی خوب با فعال سازی رسانه ها به عنوان رکن چهارم دمکراسی به حرکت درمی آید و به همین منظور تا پایان کار این دولت، روند حمایت از رسانه ها تداوم خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از معاون اول رییس جمهوری خواست برای حل مشکلات مقابل روی رسانه در ارتباط با تامین اجتماعی و دارایی به این بخش کمک کند که این درخواست با استقبال دکتر جهانگیری مواجه و در این زمینه قول پیگیری داده شد.

افتتاح کتابخانه مرکزی یزد، شرکت در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی ، افتتاح چهار طرح مهم در حوزه آب و برق، بهره برداری از بندر خشگ پیشگامان، بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و اشتغال روستایی از دیگر برنامه های سفر معاون اول رییس جمهوری به استان یزد بود.

وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیرو، دبیرکل کتابخانه های کشور، رییس کل گمرک ایران و معاون سازمان برنامه و بودجه، جهانگیری را در این سفر یکروزه همراهی کردند.