Print Friendly, PDF & Email

با استقبال پرشور شهروندان یزدی، چهارمین جشنواره فیلم فجر یزد آغاز شده است.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در واکنش به استقبال مردمی از برگزاری جشنواره فیلم فجر در این شهر برنامه‌های مختلفی را در جهت پاسخگویی مناسب به خواسته‌های علاقه‌مندان سینما در این شهر برنامه ریزی کرده  و در حال به اجرا در آوردن آن است.

 
به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد علاوه بر امکان پیش‌فروش بلیت فیلم‌ها که در پی درخواست‌‌های مردمی فراهم شده، ستاد برگزاری جشنواره در یزد برای مشارکت هرچه بیشتر مردم، بخصوص دانشجویان و اقشار کم درآمد، امکان جابجایی رایگان از مبادی مشخص به سینماهای محل برگزاری جشنواره و بالعکس را با همکاری امور اجتماعی استانداری و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد فراهم آورده است.

قصه‌گویی برای دانش‌آموزان یزدی در سینما تک و جام‌جم
قصه‌گویی فرهنگ سینما برای دانش‌آموزان یزدی از دیگر  تدابیری است که در بخش سیمرغ و پروانه‌ها اندیشیده شده است؛ هدف از این طرح که باهماهنگی‌ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره آموزش و پرورش استان و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان یزد، اجرا خواهد شد، آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با مبحث سینما، چگونه فیلم دیدن و … است. در این راستا مقرر شده اطلاعات سینمایی به صورت قصه‌گویی در حین حضور دانش‌آموزان در سالن‌های سینما، به کودکان و نوجوانان ارائه شود.

سینماهای تک و جام جم از ١٢ تا ١٨ بهمن میزبان مخاطبان جشنواره در یزد هستند.