Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام – نمایندگی یزد؛ حسین پیغمبری با اشاره به اهمیت تغییر ساختار آموزش افزود: در آموزش، سخنرانی نتیجه نمی دهد، چرا که تنها بخشی از مفاهیم، منتقل شده و در ذهن مخاطب تفهیم می شود و درصدی از این موارد به تجزیه تحلیل رسیده و در ذهن ماندگار می شود، از این رو برای ماندگاری، باید به سراغ روش های آموزشی تصویری و تجربی برویم.

پیمغبری خاطرنشان کرد: باید فیلم ها در کارگاه ها کالبدشکافی شده، در مورد فیلمنامه ها بحث و تبادل نظر شود و نقاط ضعف و قوت کار مورد بررسی قرار گیرد و رسالت ما این است که از فیلم‌های خوب حمایت کنیم و استعدادهای هنرمندان را در کلاس های آموزشی تجربی شناسایی نموده و بر روی آن ها کار کنیم که هر کدام از این ها سرمایه جامعه هنری ما خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تمام عناصر فیلمسازی در کنار یکدیگر، خواستار آموزش‌های مکمل فیلمسازی در کنار یکدیگر و توجه به تمام پتانسیل‌ها در جریان جشنواره شد و افزود: تهیه فیلم خوب، موجب تغییر نگرش در جامعه مخاطب، آشنایی فیلمسازان با دریچه‌های جدید و رشد و شکوفایی سطح هنر جامعه خواهد شد.

پیغمبری در ادامه با تأکید بر اینکه دریافت جایزه یکی از اهداف فرعی جشنواره بوده و هدف اصلی، پرورش کارگردانان خوب است، گفت: درصد کمی از اهمیت جشنواره به داوری است، چرا که با یک بار مشاهده فیلم، حرکتی در فیلمساز ایجاد نمی شود. فیلم خوب ساختن مهم است و بلکه باید فیلم های جشنواره نمایش داده شده و با کالبدشکافی، تجربیات در قالب کارگاه‌ها منتقل شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه همه شخصیت‌های معروف، حق و توانایی انتخاب ندارند، گفت: همه کسانی که در این منطقه زندگی می‌کنند باید در قالب این جشنواره رشد یابند و داوران و هنرمندان یزدی درکار دخالت داده شده و در بخش‌های اصلی جشنواره به کار گرفته شوند.