Print Friendly, PDF & Email

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: قطعا با صبر فردی ، صبر جمعی ، ارتباطات اجتماعی و تقوای الهی خداوند متعال ما را به پیروزی خواهد رسانید.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما ، آیت‌الله سیدمحمد کاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه بخش مرکزی یزد در ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ با اشاره به آیه ۲۰۰ سوره مبارکه آل‌عمران اظهار داشت با توجه و تدبر در آیه ۲۰۰ سوره مبارکه آل عمران ، برنامه ای چهاره ماده ای برای ما روشن می شود که الگویی موثر و جامع است، صبر فردی در برابر ناگواری های شخصی و هوس ها صبر جمعی و همچنین صبر در برابر دشمن و سفارش صبر نسبت به یکدیگر دو نکته اول در این آیه است و نکته سوم عبارت است از حفظ ارتباطات جامعه و نیز حفظ ارتباطات جمعی با امام جامعه که در این رابطه می توان دریافت تا در مشکلات فردی صبوری نداشته باشیم در مشکلات اجتماعی هم نمی توان صابر بود.
نکته چهارم برداشت شده از این آیه شریفه نیز این است که خمیر مایه اصلی این سه نکته اصلی و آنچه بها و ثبات می دهد به صبر فردی، صبر جمعی و ارتباطات اجتماعی تقوای الهی است که خمیر مایه اصلی و تکمیل کننده آن سه عنصر اول است و در نهایت این چهار ماده اگر اجرا شود و ما آن را در زندگی استمرار بخشیم قطعا خدای متعال ما را به پیروزی خواهد رسانید.
وی افزود : انقلاب اسلامی هم بر اساس همین چهار عنصر و ماده شکل گرفت، صبر فردی یعنی کسانی که در طول تاریخ شکنجه شدند،صبر جمعی یعنی ملت صبورانه در این زمینه و رویایی با مشکلات تحمل داشته و ارتباطات جامعه را حفظ کردند و آنگاه تقوا هم که رعایت شد خداوند متعال پیروزی را شامل حال ملت کرد.
ملت ما قبل از انقلاب این صبر فردی را که در شکنجه گاه‌ها و تبعیدگاه‌ها بود را از امام تا کسانی که در شکنجه گاه ها شکنجه می شدند کاملا از خود نشان دادند و آنچه که روشن است بیش از ۹۰ نوع شکنجه در شکنجه گاه های رژیم منحوس پهلوی اعمال می شد و بازجوها وقتی می خواستند گزارش بدهند می گفتند بازجویی به روش فنی بر روی این فرد انجام گرفت و این روش فنی یعنی آخرین شکجه ها و جدید ترین روش ها که غرب به ایران القا می کرد.
غربی ها مدرن ترین ابزار شکنجه را برای ایرانی ها می فرستادند و روی ایرانی ها تجربه می کردند و آنگاه فیلم می گرفتند و برای آموزش دادن به کشورهای دیگر ارسال می کردند و ملت ایران موش آزمایشگاهی غرب بود اما لازم به ذکر است گرچه این زنجیرها توسط ملت ایران پاره شد اما زنجیر سازها و مستکبران هم چنان مشغول هستند و ملت باید کار خود را با ایمان و اراده ادامه دهد.
امام جمعه بخش مرکزی یزد با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت بیست و دوم بهمن ماه سالگرد باشکوه پیروزی انقلاب اسلامی گفت : لازم به ذکر است  که این حکومت اسلامی یک پدیده بسیار ارزشمندی است که محصول تلاش همه انبیا الهی و اوصیا گرامی و هم چنین اولیا عزیز در طول تاریخ است چه انسان هایی که زجرها کشیده و تلاش ها کرده اند تا بتوانند حکومت الله را در جامعه ای اجرایی ببینند.
این حکومت برای تداومش راهکارهای حفظ لازم دارد.راهکارهای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی یکی تحکیم باورها و اعتقادات نسبت به اصل انقلاب، امام راحل و ارزش های انقلاب است، ماباید بدانیم انقلاب اسلامی توسط مردمی ترین انسان در دنیا پدید آمد.
استقبال از امام ، بدرقه امام ، رحلت امام ، گواه بر این معناست که انقلاب توسط عالم ترین حاکمان دوران تاریخ ایران و حتی جهان به وقوع پیوست،شاه یک جوان بیست ساله ای بود که از سوئیس آمده بود و شاید حداکثر تا دیپلم بیشتر سواد نداشت و پدر او که یک انسان بی سوادی بود و پادشاهان قاجار همه انسان های بی سوادی بودند.
اما حضرت امام خمینی (ره) شخصیتی بود که مملو از فقه، فلسفه، تاریخ و تفسیر بود و این یکی از امتیازات مهم انقلاب اسلامی است ، انقلاب توسط شجاع ترین فرد به وجود آمد ما در طول تاریخ حاکمان قلدر زیاد داشتیم اما شجاعت غیر از قلدری است.
قلدری یعنی زورگویی و شجاعت یک ملکه فاضله نفسانیه است که باید در وجود بعضی از انسان ها خودش را نشان بدهد این حکومت توسط متدین ترین حاکم ایران اسلامی و قانونمند ترین انسان به وجود آمد که وقتی در نوفل لوشاتو کسی می خواست تخلفی کند حتی کوچکترین سرپیچی نسبت به قانون فرانسه داشته باشد حضرت امام اجازه نمی دادند.
این حکومت توسط زاهدترین حاکم ایرانی به وجود آمد و استمرار پیدا کرد و امروز هم این ویژگی ها در حاکم انقلاب اسلامی یعنی مقام معظم رهبری وجود دارد پس تحکیم باورها یکی از راه های تداوم انقلاب اسلامی است ، اهتمام نسبت به مسائل فرهنگی زیرا این انقلاب نتیجه تلاش هزاران ساله انبیا و اوصیا و اولیا است و برای نجات فرهنگ بشریت پدید آمده است و امید است مقدمه ظهور حضرت ولی عصر (عج) باشد .
یکی دیگر از راه های حفظ و تداوم این انقلاب تقویت و برتری بخشیدن به توان نظامی و دفاعی کشور است و حفظ وحدت و انسجام ملی و ارتباط با رهبری از دیگر راهکارهای تداوم انقلاب اسلامی است حفظ شور و نشاط انقلابی و عدم یاس از حوادث ، عدم یاس از انقلاب و ارزش های انقلاب و مایوس نشدن از انقلاب اسلامی یکی دیگر از محورهای نیازمند توجه است.
بنابراین ما اگر ما نمی خواهیم مایوس شویم نباید انتظار نمره صد را از انقلاب داشته باشیم، برخی چون انتظار نمره صد را دارند به ویژه نسل حاضر ، وقتی نمره صد را نمی بینند کلا از نظام مایوس می شوند و گاهی هم بعضی ممکن است ببرند اما با وجود برخی سو مدیریت ها ما نمی توانیم نمره صد به انقلاب اسلامی بدهیم اما نباید نمره صفر را هم به این نظام داد.
بین نمره صد و صفر ما نمره های دیگری هم داریم که به خاطر این نمره هاست که باید از انقلاب اسلامی پاسداری کنیم مگر حکومت امیرالمومنین با نمره صد اداره می شد مگر حکومت پیامبر و امام حسن (ع) با امتیاز صد اداره می شد.
تنها حکومتی که انشاالله با امتیاز صد اداره می شود حکومت ولی عصر (عج ) است از دیگر حکومت هایی که در پرتو دین به وجود می آید انتظار نمره صد را داشتن انتظار بی جایی است و امکان یاس و نا امیدی را برای ما پیش می آورد که البته باید در این زمینه توجه داشته باشیم.
باید از پلیس فتا یزد تشکر کرد به خاطر همتی که در راستای کنترل لودگی ها و بی عفتی ها در فضای مجازی انجام داده اند از برخی از حرف ها و رفتارها در کشور بوی دیکتاتوری به مشمام می رسد اگر فردی بگوید قوانینی که دولت نمی پسندد را ابلاغ نمی کند و اجرا نمی کند این همان دیکتاتوری و قانون گریزی است.
یعنی قانون را قبول نداشتن و ممکن است همه افراد قوانین را نپسندند و اگر نپسندیم حق داریم ما قانون را رد کنیم؟ چرا کسانی که در راس این نظام و به عنوان یکی از شخصیت های برجسته نظام مدعی هستند که ما نمی خواهیم قانون را اجرا کنیم و اگر قانونی در مجلس با سیاست های ما با فکر ما سازگارری نداشته باشد ما آن را اجرا نمی کنیم این در حقیقت تخطی از قانون اساسی و قلدر معابی در حقوق و اجرای قوانین نظام اسلامی است.