Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد :جهت ارتقاء کیفی فیلم های جشنواره رضوی یزد،درنظر داردازآثار فیلمسازان یزدی که واجد شرایط و کیفیت لازم برای حضور در این جشنواره را دارند حمایت نمایند.

بنابراین گزارش،هنرمندان می توانند فیلمنامه هاو فیلم های مرتبط با موضوعات جشنواره رضوی (تولید ٩٣به بعد)را تا ٢٩ اردیبهشت به اداره امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تحویل نمایند.
یازدهمین جشنواره ملی فیلم رضوی یزد امسال در دهه کرامت در استان یزد برگزار می‌شودکه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، شناسایی تولیدکنندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره و بهره گیری از هنر سینما در ترویج این فرهنگ در دو بخش اصلی داستانی کوتاه و مستند کوتاه است.
موضوعات جشنواره یازدهم با عناوین “فرهنگ رضوی” شامل احادیث، حکمت ها، داستان ها، پیام های آموزشی و تربیتی در کلام و سیره رضوی، یاران و خادمان امام، جایگاه ویژه علمی و اخلاقی و مناظرات حضرت و … و موضوع “سبک زندگی رضوی” شامل کلیه آثاری که ضمن ایجاد فضای معنوی جلوه ای از مفاهیم دینی، اسلامی، کرامات انسانی و فضایل اخلاقی را ارائه کند.
بخش های مسابقه جشنواره در دو گروه بخش داستانی کوتاه و بخش مستند کوتاه می باشد و بخش های جنبی جشنواره نیز شامل برگزاری بخش های فرهنگی و هنری و برگزاری کارگاه تخصصی و نشست های پژوهشی است.

حداکثر زمان فیلم‌های کوتاه بخش داستانی و مستند ۴۰ دقیقه و باید تولید سال ۹۳ به بعد بوده و یا در دوره های گذشته جشنواره شرکت نکرده باشند و آخرین مهلت ارسال آثار نیز ۳۰ خرداد ماه سال ۱۳۹۵ است.