Print Friendly, PDF & Email

 نماینده ولی‌فقیه در استان یزد : لازم است که به بیانیه گام دوم انقلاب و رهنمودهای امام و رهبری باید در تمام حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی و دانش بنیان توجه شود.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از  خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی  در دیدار با مسئولان جبهه فرهنگی انقلاب یزد اظهار داشت: جبهه فرهنگی یکی از مجموعه‌هایی که انتظار داریم به اجرا شدن بیانیه گام دوم انقلاب اهتمام ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه این جبهه باید  بیانات منویات مقام معظم رهبری را بررسی کرده و طرح ارائه دهد تصریح کرد: جبهه فرهنگی انقلاب بر لزوم بازخوانی افکار و رهنمودهای امام و رهبری توجه کنند.

امام جمعه یزد با تاکید بر مطالعه گام دوم بیانیه انقلاب یزد خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری به جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب آورده شده است.

وی با بیان اینکه اگر این رهنمودها توسط گروه‌های مختلف به مرحله اجرا در نیاید کارها به صورت جدی پیش نخواهد رفت گفت: باید گام اساسی برای بررسی رهنمودها، بیانات و افکار رهبر انقلاب برداشته شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه گروه‌ها فعال فرهنگی باید زودتر از بقیه مجموعه‌ها در این زمینه ورود کنند تا نهادهای دیگر مثل آموزش و پرورش حرکت جدی برای تحول در آموزش و پرورش را آغاز کنند.

ناصری خاطرنشان کرد: آموزش‌ها در دانشگاه‌ها باید متحول شود به ویژه انتظار است برخی از دانشگاه‌ها همچون دانشگاه فرهنگیان به طور جدی وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در آینده با دانش‌آموزان و فرزندان ما در ارتباط هستند لذا لازم است محتواهای مفید را آموزش دیده و فعالیت جانبی که برای رشد دانش‌آموزان برای انجام کارهای بزرگ در جامعه لازم است آن را ارائه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه کبر، غرور و انفعال دو خصلت مهمی است که به هیچ وجه نباید در کارگزاران نظام وجود داشته باشد افزود: خصلت انفعال افراد را ترسو و تسلیم بار می‌آورد که اگر در مسئولان اجرایی و سیاست‌گذاری وجود داشته باشد خطرناک است.

ناصری تصریح کرد:لازم است که به بیانیه گام دوم انقلاب و رهنمودهای امام و رهبری باید در تمام حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی و دانش بنیان توجه شود.

وی با بیان اینکه لازم است در کشور ما تولید علم شود گفت: تولید علم با تقلید از دیگران امکان پذیر نیست و لازم است از کپی کاری در علوم به ویژه در حوزه دانش بنیان پرهیز شود.