دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد:
Print Friendly, PDF & Email

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد از تدوین سند آینده‌پژوهی فرهنگی و اجتماعی یزد برای نخستین بار در شوراهای فرهنگ عمومی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری  مهر یزد  ، مجید جوادیان زاده،در گردهمایی هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های استان یزد که با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه کشور برگزار شد، اظهار داشت: در استان یزد ۱۳ شورای فرهنگی عمومی در ۹ شهرستان تشکیل می‌شود و علاوه بر مرکز استان، در سه بخش و شهر نیز این جلسات به طور منظم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی مهمترین شورای فرهنگی استان است، افزود: در اکثر جلسات، یافته‌های علمی و پژوهشی در مورد مسائل اجتماعی و فرهنگی یزد بررسی می‌شود و به اجماع فکری در جلسات شورا در راستای حل مسائل فرهنگی استان می‌رسیم.

جوادیان‌زاده ادامه داد: سند آینده‌پژوهی فرهنگی و اجتماعی استان یزد برای اولین بار در شوراهای فرهنگ عمومی کشور در یزد تدوین شده که این سند به ترسیم دورنمایی از فرهنگ اجتماعی استان به تفکیک شهرستان‌ها می‌پردازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه در این سند، مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان‌های استان مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: اگر امروز دغدغه مسائل فرهنگی و اجتماعی شناسایی شده و ملموس را داریم، به طور قطع این مسائل در آینده به همین شکل باقی نخواهد ماند و تا زمانی که موضوع حاد نشده و امکان مداخله و کنترل وجود دارد، این مسائل در قالب سند یاد شده، مورد بررسی قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: طرح‌ها و برنامه‌های راهبردی در مورد مسائل مورد دغدغه رهبر معظم انقلاب نظیر آسیب‌های اجتماعی، کاهش جمعیت و …. مورد توجه شورای فرهنگ عمومی یزد است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه اقدامات اثرگذار انجام دهیم.

جوادیان‌زاده از برنامه ریزی برای بازیابی نقش فرهنگی مردم درالعباده و درالعلم یزد خبر داد و گفت: حراست از این جایگاه یکی از ماموریت‌های اصلی شورای فرهنگ عمومی در تمام بخش‌هاست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد، تبدیل یزد به پایتخت کتاب ایران در سال ۹۸، انتخاب یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه در کشور طی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز قدمی در راستای حراست از فرهنگ مردم یزد است.

وی از فعال شدن بخش انتشارات شورای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: با حمایت این شورا تاکنون چندین جلد کتاب مرتبط با فرهنگ عمومی یزد در شهرستان‌ها و مرکز استان منتشر شده است.