Print Friendly, PDF & Email

دبیر نخستین جشنواره ادبی وحشی بافقی گفت: برگزیدگان نخستین جشنواره ادبی هنری وحشی بافقی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد؛«حسین ارجمند»با اشاره به اهداف نخستین جشنواره ادبی هنری وحشی بافقی، گفت: هدف اصلی جشنواره زدودن غبار فراموشی از چهره کمال‌الدین وحشی بافقی شاعر وارسته ایران‌زمین بود.

وی افزود: این جشنواره در دو رشته شعر و خوشنویسی به‌صورت استانی برگزار شد که رشته شعر با موضوع آزاد و رشته خوشنویسی با موضوع کتابت اشعار وحشی بافقی شاعر پرآوازه سده دهم هجری بود.

دبیر نخستین جشنواره ادبی وحشی بافقی با اشاره به استقبال خوب هنرمندان بیان کرد:۱۸۰ اثر در دو رشته شعر و خوشنویسی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که توسط هیئت‌داوران مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: قرار بود مراسم تجلیل از برگزیدگان ۱۸ مهرماه مصادف با روز بزرگداشت وحشی بافقی برگزار شود که به دلیل محدودیت‌های کرونا به تعویق افتاد تا در فرصت مناسب طی مراسمی از برگزیدگان تجلیل به عمل آید ولی فعلاً با توجه به شرایط موجود برگزاری مراسم تا پایان سال محتمل به نظر نمی‌رسد و به همین دلیل دبیرخانه جشنواره مقرر کرد بدون برگزاری مراسم اسامی برگزیدگان اعلام و جوایز در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

دبیر نخستین جشنواره ادبی وحشی بافقی ادامه داد: امیدواریم سال آینده با بهتر شدن شرایط بتوانیم دومین جشنواره وحشی بافقی را به‌صورت ملی برگزار کنیم.

وی به اسامی برگزیدگان نخستین جشنواره ادبی هنری وحشی بافقی اشاره کرد و گفت: در رشته خوشنویسی (نستعلیق) نفر اول عبدالوهاب معنوی از یزد، نفر دوم علیرضا بیگی فیروزآبادی از شهرستان میبد و نفر سوم محدثه دهقانی از شهرستان بافق هستند. همچنین در رشته خوشنویسی (شکسته‌نستعلیق) حبیب موحد از یزد، مهدی پاکاری از شهرستان بافق و جواد یوسفی از شهرستان اردکان به ترتیب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

وی در خصوص نفرات برتر در رشته شعر با موضوع آزاد، گفت: در بخش شعر نیز سکینه سلمانی نژاد از شهرستان ابرکوه، طوبی زارع از یزد و طیبه سلمانی نژاد از شهرستان ابرکوه موفق به کسب عناوین اول تا سوم شدند.