Print Friendly, PDF & Email

مراسم افتتاحیه دومین یادواره رفیق خوشبخت ما در دو بخش جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری با محور سردار دل‌ها و بخش پویش چلچراغ بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از ؛ خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد؛ سید جواد میرحسینی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: مراسم افتتاحیه دومین یادواره «رفیق خوشبخت ما» با هدف ترویج روحیه نوع‌دوستی و بزرگداشت خدمات سردار دل‌ها در جمعیت هلال احمر استان یزد همزمان با سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس با حضور مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان، کارشناسان امور جوانان، اعضا جوانان و تسهیلگران ماه نگار برگزار شد.

میرحسینی گفت: این جشنواره در بخش‌های آفرینش‌های ادبی و فرهنگی، فیلم و هنر‌های نمایشی، هنر‌های دستی و تجسمی، رسانه و فضای مجازی در رده‌های سنی ۶ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برگزار میگردد.

وی با بیان اینکه این یادواره با هدف ترویج روحیه نوع‌دوستی و بزرگداشت خدمات سردار شهید در جمعیت هلال احمر برگزار شده است، افزود: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر براساس وظیفه و اهداف بشردوستانه خود با این نگاه که عملکرد سردار بشردوستانه بود و بشردوستی سردار در همه فعالیت‌ها محرز است، جشنواره «رفیق خوشبخت ما» را برای اولین بار طی سال گذشته برگزار کرد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: سال گذشته بیش از ۴۲۰۰ اثر ارسالی اعضای جوان یزد به عنوان کار نیک در پویش چلچراغ ثبت شده است و ۱۵۰۰ نفر از استان یزد در جشنواره فرهنگی سردار دل‌ها (رفیق خوشبخت ما) مشارکت کرده اند.

میرحسینی با اشاره به محور فعالیت‌های پویش ملی چلچراغ، بیان کرد: نذر اعمال مذهبی، نذر اعمال فرهنگی، نذر اعمال بشردوستانه، نذر خدمات داوطلبانه و نذر طرح‌های ابتکاری و خلاقانه از محور‌های این پویش است.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را با مراجعه به سایت سازمان جوانان هلال احمر به آدرس rafigh.rcs.ir تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ همزمان با یکصدمین سالروز تاسیس جمعیت هلال احمر ارسال کنند.