Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از حمایت از هنرمندان در شرایط کرونایی خبر داد و گفت: اعضای صندوق اعتباری هنرمندان در استان نسبت به گذشته سه برابر شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد؛مجید جوادیان زاده   با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد استان یزد هنرمندان را در شرایط کرونایی حمایت می‌کند، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، هنرمندانی که در شرایط کرونایی متضرر شده‌اند از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حمایت می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های هنرمندان همراه با تجمع است مشمول برخی از پروتکل‌های بهداشتی می‌شوند، افزود: سعی کردیم با اصلاح فعالیت به‌گونه‌ای عمل کنیم که برخی از رشته‌های هنری در شرایط کرونایی هم بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و امور جمعی را به فردی تبدیل و از تعطیلی آنها جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: آموزشگاه‌های هنری که قبلاً به‌صورت جمعی تشکل و برگزار می‌شد امروزه باوجود کرونا و با تغییر شکل فعالیت به‌صورت فردی برگزار می‌شود.

جوادیان زاده افزود: امروز تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی منعقد خواهد شد که شیوه فعالیت‌ها در ایام کرونایی مشخص شود تا در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی ادامه یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اعلام کرد: صندوق حمایت از هنرمندان فعالیت خوبی را درزمینهٔ حمایت از هنرمندان در پیش‌گرفته تا بتواند بخشی از مشکلات آنها را حل کند.

وی با بیان اینکه در قالب هنر کارت از هنرمندانی که عضو صندوق هنرمندان هستند حمایت می‌شود، اذعان داشت: هرکدام از هنرمندان استان یزد که در صندوق هنرمندان عضو هستند، کارتی برایشان صادر کرده‌ایم که در چند مرحله مبلغ یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای واریز می‌شود.

افزایش سه برابری اعضای صندوق اعتباری هنرمندان در استان یزد

جوادیان زاده به افزایش سه برابری اعضای صندوق اعتباری هنرمندان در استان یزد اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی و سختی که هنرمندان با آن مواجه شده‌اند، پوشش حمایتی گسترده‌ای را در نظر گرفتیم تا از هنرمندان استان حمایت لازم صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه تسهیلات دیگری در قالب سایت تحفه نیز به هنرمندان ارائه می‌شود، اظهار داشت: طرح‌هایی که هنرمندان در شرایط کرونایی در این سامانه به ثبت می‌رساند تسهیلات ارائه می‌شود.