Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ آیین زیبای شاهنامه خوانی  با حضور شاعران و جمعی از مسئولین مروست و اعضای انجمن شاهنامه یزد  در محل اداره فرهنگ و ارشا اسلامی مروست برگزار شد .

در این آیین  علی رضا فلاحتی بخشدار مروست به شرکت کنندگان در این مراسم خیر مقدم گفت و افزود: این منطقه در همه زمینه ها از جمله مقوله گردشگری از توانمندیهای خوبی برخوردار است  و بسیاری از محصولات کشاورزی این منطقه از جمله انگور و پسته مروست در سطح کشور زبانزد است.

اکبر رنجبر رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست هم با اشاره به پیشینه دیرینه منطقه مروست در عرصه فرهنگ و ادب  و اندیشه خاطر نشان کرد: این منطقه  از گذشته تا کنون بزرگان زیادی از جمله  ضیایی مروستی ، علیم مروستی ، کاراندیش مروستی  و …را در دامن خود پرورانده که امروز افتخاری ارزشمند برای  این منطقه وکشور محسوب می شوند .

وی این را هم اضافه کردکه با برنامه ریزی خوبی که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه مروست صورت گرفته ان شا ا… تحول خوب و عظیمی را در حوزه فرهنگ این منطقه شاهد خواهیم بود .

مدرسی رییس انجمن شاهنامه یزد نیز که خود از صاحبنظران و پژوهشگران حوزه ادبیات حماسی است اظهار داشت: سفر به مروست و حضور در جمع شاعران و ادب دوستان  منطقه مروست و شرکت در آیین شاهنامه خوانی  و برنامه هایی جنبی این مراسم که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست انجام یافته یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین روزهای زندگی اعضای این انجمن  است.

وی با تشکر از ابتکار فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست  به خاطر  جدیت و تلاش در همه بخش های فرهنگی افزود: این آیین را که در محل این اداره برگزار شد را می توان  یکی از بهترین برنامه هایی  عنوان کرد  که جای خالی آن را در خیلی از مناطق دیگر می توان احساس کرد .

در  این  آیین قاضی نسب  با صدای زیبا و دلنشین خود شاهنامه خواند و بخش هایی از  داستان های این شاهکار بزرگ را برای شرکت کنندگان در مراسم  بازگو کرد .

اجرای نی نوازی و خوانندگی توسط دو تن از نوجوانان هنرمند مروستی  و همچنین اجرای موسیقی محلی توسط مرادخانی و کوهی از  اعضای انجمن موسیقی مروست از دیگر برنامه های دیگر این مراسم بود .

از دیگر برنامه های جذاب این مراسم پرده خوانی شاهنامه توسط نوجوان هنرمند خانم  زارع و شعر خوانی خواهر کوچولوی او در این مراسم بود که  بر هیجان و جذاتبیت برنامه اضافه نمود.

در مراسم پایانی نیز لوح سپاسی که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده بود  از طرف این اداره  و با قرائت متن آن توسط کیومرث پور کافی مروستی  به آقای قاضی نسب به نمایندگی از انجمن شاهنامه تقدیم شد . اینکه بعد از آن همه اعضا با هم عکس یادگاری گرفتند و در ضیافت ناهار  در منطقه جهارده معصوم ترکان و هرابرجان که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست تدارک دیده شده بود شرکت کردند .

آیین شاهنامه خوانی در مروست برگزار شد

آیین شاهنامه خوانی در مروست برگزار شد