Print Friendly, PDF & Email

مراسم آغاز و رونمایی از پوستر سومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی کویرنشینان یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما ، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ،«مجید جوادیان زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این مراسم، هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ و حراست از موسیقی مختص به شهر یزد اما با گستره ملی خواند و ابراز امیدواری کرد که موسیقی یزد به نام این استان ثبت و برندسازی شود.

وی ابراز امیدواری کرد در جریان برگزاری این جشنواره، دبیرخانه دائمی جشنواره به منظور معرفی هر چه بیشتر موسیقی اصیل یزد راه‌اندازی و در قالب این جشنواره تداوم معرفی و ترویج  موسیقی یزد را در استان شاهد باشیم.

جشنواره موسیقی کویرنشینان با هدف گرامی داشت قرن‌ها تلاش مردمان صبور خطه کویر در حفظ حیات و یادآور همراهی و همدلی هنرمندان پر تلاش موسیقی با فرازهای درخشان معاصر کشورمان، در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار خواهد شد.

بخش رقابتی این جشنواره شامل پنج زیر مجموعه گروه نوازی موسیقی دستگاهی و ارکسترال (منطقه‌ای- استانی)، گروه نوازی موسیقی غیرایرانی، روه نوازی موسیقی مجلسی ایرانی (استانی)، اهنگسازی و پژوهش موسیقی (منطقه‌ای) می‌شود.

سومین جشنواره موسیقی کویرنشینان به میزبانی انجمن موسیقی استان یزد با همکاری و ‌مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد، سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان این استان از ۱۵ تا ۱۷ بهمن ماه جاری به صورت مجازی و از پیج انجمن موسیقی ایران با حضور استان‌های یزد، اصفهان، کرمان، کرمان جنوب، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.