استاندار یزد :
Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزدباما:استاندار یزد پیش از ظهر سه شنبه 23 آذر ماه در نشست هم‌اندیشی با موضوع برگزاری هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در ایران، بازدید راهنمایان گردشگری از یزد را فرصت مناسبی برای نشان دادن فرهنگ و تمدن ایران و استان به مردم جهان دانست.

پایگاه خبری یزدباما:به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نشست هم‌اندیشی و هماهنگی برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری، با حضور استاندار یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، فرماندار یزد، مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و جمعی از راهنمایان گردشگری استان در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست ضمن تبریک هفتۀ وحدت، عضویت ایران در کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری و عضویت در هیئت مدیرۀ این کنوانسیون را بیانگر تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران دانست و این عضویت را نشان‌دهندۀ طرح مسائل تأثیرگذار در حوزۀ گردشگری در این کنوانسیون بیان کرد.
«سیدمحمد میرمحمدی» با اشاره به برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در سال جاری و به میزبانی ایران، گفت: بازدید راهنمایان گردشگری از استان یزد یکی از برنامه‌های هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری است.
وی با تأکید بر نقش راهنمایان گردشگری در توسعۀ گردشگریِ استان،ادامه داد: بازدید راهنمایان گردشگری جهان از جاذبه‌های گردشگری استان یزد فرصتی برای نشان‌دادن فرهنگ غنی و تمدن بزرگ استان است، از این رو، باید نگاه‌ استان به گردشگری به‌گونه‌ای باشد که نشان‌دهندۀ فرهنگ، اقتدار و تأثیرگذاری استان و نیز باعث ایجاد تحول در گردشگران شود.
استاندار یزد با تأکید بر اینکه آگاهی‌رسانی به راهنمایان گردشگری با محتوای جذاب و تأثیرگذار باشد، افزود: شناساندن استان به گردشگران دیگر کشورها باید به‌گونه‌ای باشد که دربرگیرندۀ ارزش‌های فرهنگی، دینی و اسلامی باشد.
میرمحمدی با بیان اینکه باید از ارزش‌ها و فرصت‌های استان حداکثر بهره را برد، گفت: باید برای جلب توجه گردشگران، پیام‌ها را به‌گونه‌ای به جهانیان منتقل کرد که موجب جلب توجه آنان به فرهنگ، مردم داری، اخلاق و تفکر گستردۀ استان و ایران شود.
به گفتۀ استاندار یزد، دو رویکردِ نگرانی از هجوم فرهنگی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در رابطه با مبحث گردشگری مطرح است که باید دقّت کرد رویکردی پیش گرفته شود که منفعلانه نباشد بلکه باعث تقویت شود.
میرمحمدی با بیان اینکه باید به گونه ای عمل کرد که تاثیرگذار و نه تاثیر پذیر بود، ادامه داد: گردشگری فرصت مناسبی است برای اینکه با ارائه فرهنگ خود بر جهانیان تاثیر بگذاریم.
وی خواستار شد: مباحث گردشگری با نگاه به جهان‌بینی اسلامی و احساس مسئولیت در قبال همۀ مردم مطرح و توجه شود که بر حسب نیازهای جامعه در بسترسازی زمینه‌های گردشگری عمل کنیم.

استاندار یزد، استان یزد را دارای پتانسیلهای کم نظیر گردشگری مانند آثار تاریخی، معماری ایرانی و اسلامی و جاذبه های طبیعی دانست و گفت: علاوه بر این ظرفیتها، یزد و شهرستان های آن دارای جاذبه های فرهنگی است و در این استان، زادگاه نظریه پرداز گفت و گوی تمدن ها قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه استاندارد سازی و بسترسازی در برنامه‌های کلان استان درنظر گرفته شده است، افزود: در زمینۀ گردشگری اقدامات خوبی در استان انجام شده و استان رشد چشمگیری نسبت به سه سال و نیم گذشته داشته است.
میرمحمدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: افزایش چشمگیر تعداد گردشگران استان تا صد هزار نفر نشان‌دهندۀ این است که برای استاندارسازی تلاش شده که این ارتقا با توجه به اعتبارات محدود قابل توجه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز در این نشست دربارۀ هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری به میزبانی ایران گفت: این کنوانسیون هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و دو سال است که ایران عضو این کنوانسیون است.
به گفتۀ «فاطمه دانش‌یزدی» یزد یکی از پنج استانی است که راهنمایان گردشگری جهان از آن بازدید می‌کنند و نزدیک به 350 نفر از رؤسای انجمن راهنمایان و نمایندگان آنها در این سفر حضور خواهند داشت.