Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛ محمد رجبی با بیان اینکه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در سال‌ جاری، کتاب «خط شکن کویر» از مجموعه کتاب‌های تاریخ شفاهی را تولید و به چاپ رسانده ‌است، اظهار داشت: کتاب مذکور نقش تیپ پیروز ١٨ الغدیر و نقش استان یزد را در دوران دفاع ‌مقدس به تصویر کشیده و عملیات‌های آفندی و پدافندی کل استان یزد را تشریح کرده ‎است.

وی ادامه‌ داد: خط شکن کویر در ٧٢٠ صفحه و با تیراژ ١٠٠٠ نسخه با مشارکت بنیاد شهید، حفظ آثار سپاه و گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد به چاپ رسیده و اسامی ١۵٠ رزمنده و ٢۵٠ شهید نیز در این کتاب آمده ‌است.

رجبی با عنوان اینکه این کتاب خاطرات سردار محمدمهدی فرهنگ‌ دوست است که به قلم محمدعلی همتی به روی کاغذ آورده شده‎ است، خط شکن کویر را مرجع و کاملترین کتابی که تاکنون در زمینه دفاع مقدس منتشر شده ‌است، برشمرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با اشاره به اجرای طرح السابقون در یزد عنوان کرد: در قالب این طرح سال گذشته ٢۵ جلد کتاب خاطرات رزمندگان یزدی در زمینه دفاع مقدس به چاپ رسیده ‌است.