با هدف رشد فیلمسازان جوان؛
Print Friendly, PDF & Email

کارگاه دو روزه کارگردانی با هدف ارتقاء دانش و توانمندی فیلمسازان جوان استان با حضور حسین دارابی در حوزه هنری یزد برگزار ‌شد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از روابط عمومی حوزه هنری یزد ، حسین دارابی کارگردان و تهیه کننده، در سفر به یزد کارگاه دو روزه کارگردانی برای فیلمسازان جوان و اعضای باشگاه فیلم حوزه هنری یزد برگزار کرد.
وظایف کارگردان، مباحث مرتبط با کارگردانی، شناخت درام، فضاسازی و چگونگی ایجاد هماهنگی بین عوامل از جمله مطالب مطرح شده در این کارگاه بود.
بخشی از این کارگاه نیز به تماشای فیلم و بحث و بررسی آن اختصاص داشت.
دارابی در خصوص این دوره آموزشی اظهار کرد: به یاری خدا با کمک و حمایت حوزه هنری استان یزد زمینه آموزش، رشد، پیشرفت و فعالیت علاقه‌مندان فیلمسازی در یزد فراهم شده است.
وی با اشاره به استعدادهای استان یزد در عرصه فیلمسازی گفت: امروز استعدادهای خوبی در باشگاه فیلم حوزه هنری یزد دور هم جمع شده‌اند و این فضای جمعی هم‌فکر و هم‌سو، البته با سلایق مختلف برای یک هدف مشترک و تولید آثار ارزشمند تلاش می‌کنند که برکات زیادی در پی دارد.
این کارگردان کسب تجربه، یاد گرفتن، وقت گذاشتن و با هم شروع کردن کار در این نوع گعده‌ها را مهم دانست و بر تداوم این جریان در باشگاه فیلم حوزه هنری یزد تأکید کرد.
دارابی ادامه داد: خروجی همین فضای صمیمی و رفاقتی و دورهم جمع شدن‌ها در باشگاه فیلم سوره برای ما هم اتفاق افتاد که برکات زیادی داشته است.
وی حضور در این کارگاه را فرصتی مناسب برای آشنایی با فیلمسازان جوان یزدی عنوان کرد و گفت: یکی از انگیزه‌های من برای حضور در این جمع صمیمی و انتقال تجربه‌های اندکم به این جوانان همین شور، شوق، پویایی و علاقه‌مندی آنان برای یادگرفتن بود.
کارگردان فیلم هناس، جمع کردن این هنرمندان در کنار هم را یک حرکت مهم در راستای حمایت از استعدادهای جوان و نوجوان عرصه فیلمسازی در استان دانست و افزود: این گعده و فضای پویا و صمیمی باید حفظ شود.
دارابی با بیان اینکه کارهای آموزشی دیربازده است، اظهار داشت: با استمرار این روند و با پشتکار این هنرمندان در آینده شاهد اتفاقات خوبی در عرصه فیلمسازی استان یزد خواهیم بود.
این دوره آموزشی با همکاری حوزه هنری استان یزد و مرکز تولیدات کوتاه سازمان سینمایی سوره برگزار شد.