امام جمعه یزد:
Print Friendly, PDF & Email

یزد – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: فرهنگسراها باید به محلی برای بصیرت افزایی، رفع شبهات، ارائه آموزش های دینی و علمی، شناسایی فرهنگ جامعه، دینداری و محلی برای هدایت نسل جوان تبدیل شوند.

پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا – یزد ، آیت الله محمدرضا ناصری روز یکشنبه در دیدار با معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد افزود: توسعه فرهنگسراها اقدام ارزشمندی از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد است  و از این اقدام فرهنگی شهرداری پشتیبانی می کنیم.

وی تصریح کرد: دشمن با وابسته و غرق کردن جوانان و نوجوانان ما در فضای مجازی درصدد فرهنگ زدایی، دین زدایی، بصیرت زدایی و سنت زدایی از نسل جوان جامعه است و طوری برنامه ریزی می کنند که ذائقه جوانان ما منحرف شده و شبهاتی را در ذهن آنها ایجاد می کنند تا نسبت به دین و اعتقادات بدبین شوند و حتی مقدسات را زیر سوال می برند.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هم در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه‌های مختلف فرهنگسرای حکمت به ویژه برگزاری سومین همایش علمی بانوی هزاره اسلام با محوریت بررسی ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه (س) پرداخت.

عباس ملازینلی در خصوص رهنمودهای آیت الله ناصری برای بهره برداری از حسینیه برای اجرای طرح های فرهنگی و افزایش فرهنگسراها اظهار داشت: این سازمان با عنایت به این رویکرد از سال گذشته نسبت به اجرای طرح “هر حسینیه یک فرهنگسرا” در ۱۰ حسینیه شهر با پراکندگی مناسب اقدام کرده است.

وی با تاکید بر رویکرد سازمان فرهنگی شهرداری یزد برای اجرای برنامه های فاخر و ارزشمند در فرهنگسراها افزود: یکی از ایده ها و برنامه های شاخصی که با همکاری حوزه علمیه بانوان امام حسین(ع) در فرهنگسرای حکمت برگزار می شود، سومین جشنواره و  همایش علمی بانوی هزاره اسلام با محوریت بررسی ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه (س) است.

ملازینلی ادامه داد: در این همایش تلاش شد که همه منابع علمی استان یزد و برخی استانهای دیگر با محوریت تولید محتوای ارزشمند از سوی دبیرخانه جشنواره گردآوری شود و مطابق با نیاز با همکاری تیم های مجرب و هنرمندان به اشکال مختلف مانند فیلم، موشن گرافی و کتاب های تصویری در اختیار مخاطبان قرار گیرد تا محتواهای ارزشمند جمع آوری شده تنها در قفسه ها محبوس نشوند.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در ادامه ابراز امیدواری کرد با توجه به جایگاه سینمای ایران در دنیا، یک فیلم سینمایی فاخر از محتواهای جمع آوری شده درباره شخصیت حضرت خدیجه (س) تهیه شود

همچنین  در این نشست منصوره شاکری مدیر حوزه علمیه بانوان امام حسین علیه السلام و مسئول فرهنگسرای حکمت نیز گزارشی از این فرهنگسرا و برگزاری همایش بانوی هزاره اسلام پرداخت و از همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ارائه کرد و تداوم این همکاری ها را خواستار شد.