نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:
Print Friendly, PDF & Email

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت خیران در توسعه فعالیت های کانون پررورش فکری استفاده شود، گفت: سیستم آموزشی و تربیتی کشور با ضعف جدی روبروست.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما ، به نقل از خبرگزاری تسنیم یزد ، محمدصالح جوکار در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با اشاره به اینکه چهارچوب شخصیتی و شاکله فکری افراد در دوران کودکی و نوجوانی شکل می گیرد اظهار داشت: آنچه که در تفکر افراد باشد قطعا در رفتارشان هم نمود پیدا می کند به همین دلیل باید به این موضوع در تربیت کودکان توجه ویژه ای داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر فکر خوب و اساسی در بدن یک کودک وجود داشته باشد، رفتارهای اجتماعی او هم از آن نشات گرفته و بدین ترتیب وی به سمت تخلف حرکت نمی کند ولی در مقابل آن از شخصی که تفکر خوبی ندارد نمی توان انتظار داشت رفتارهایش به صورت کامل مناسب باشد.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دین مبین اسلام تاکید بسیار زیادی به این موضوع شده بیان کرد: تمام کشورهای پیشرفته جهان هم امروزه به این موضوع توجه خاصی دارند و برای همین بحث آموزش را بر اساس ارزش های خود در دوران کودکی و نوجوانی به صورت ویژه مورد توجه قرار می دهند.
جوکار افزود: متاسفانه ما در صحبت کردن هایمان موارد بسیاری را در ارتباط با این موضوع مطرح می کنیم ولی آنچنان که باید و شاید عملمان منطبق بر گفتارهایمان نبوده و این دوگانگی به هیچ عنوان خوش آیند نیست.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهمترین رسالت را به لحاظ آموزشی و تربیتی بر عهده دارد و حتی با توجه به اینکه مخاطبان این نهاد سنین پایین تر از آموزش و پروش هستند، وظیفه سنگین تری بر عهده دارد.
وی با تاکید بر اینکه در این بخش هرچه سرمایه گذاری کنیم کم است گفت: متاسفانه ما هنوز پس از گذشته ۴۲ سال نتوانستیم ارزش هایمان را در جامعه نهادینه کنیم و یکی از دلایل آن همین موضوع است.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم توجه به کودکان و نداشتن برنامه مدون و نبود نظارت مناسب بر فعالیت هایی که در این راستا انجام می شود، یکی دیگر از دلایلی است که نتوانستیم ارزشها را نهادینه کنیم.
جوکار گفت: حتی کودکستان های ما با روش های بعضا مغایر با اهداف نظام و انقلاب اداره می شوند و هیچ نظارتی بر آنها صورت نمی گیرد، این نظارت و مطالبی که به کودکان آموزش داده می شود سبب ایجاد مشکلات بسیاری در روند تربیتی کودکان می شود.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما یک نظام پایداری در این مسئله نداریم که چگونه باید با کودک رفتار کنیم، حتی در آموزش و پرورش هم به همین صورت است به ویژه اینکه ذهن کودک در این ایام آمادگی دارد هر چیزی را برای خود نهادینه کند و ما با ضعف های آموزشی و تربیتی خود، مسیر را اشتباه می رویم.
وی گفت: متاسفانه الان بعضی از جوانان ما نماز خواندن را حتی بلد هم نیستند و این نشان از ضعف تربیتی است که ما داریم؛ باید تربیت به صورت نهادینه و بنیادین انجام شود.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زیرساخت محکم باید برای کودکان داشته باشیم و قطعا اگر زیرساخت های آموزشی ما مستحکم و مناسب نباشد، نمی توان تاثیر مناسبی از فعالیت ها کسب کرد.
جوکار ادامه داد: امروزه ظرفیت خیرین یزد بسیار بالاست و باید زمینه ای برای استفاده از این ظرفیت در توسعه فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برنامه ریزی داشت.