Print Friendly, PDF & Email

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور از آغاز به کار سامانه‌های هوشمند «جانا» و «ماسک» کشور برای اولین بار در یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایسنا- یزد؛«سیدجواد موسوی» در نشست مشترک مسئولان وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که امروز در محل استانداری یزد برگزار شد، با بیان این که ۱۳ هزار واحد گردشگری به سامانه جانا متصل هستند، گفت: دسترسی نداشتن و مطلع نبودن از میزان تاسیسات گردشگری کشور به یکی از مشکلات اساسی در نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری تبدیل شده است.

وی با اشاره به بستر سامانه الکترونیک در برنامه ریزی و رفع این مشکل، اظهار کرد: این مهم علاوه بر برنامه ریزی بر بستر الکترونیک، با هماهنگی ادارات کل استانی و مدیران و بهره‌برداران تاسیسات گردشگری طی یکسال اخیر و برای اولین بار در قالب راه‌اندازی سامانه جامع نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری «جانا» انجام شد.

وی به اقدام وزارت میراث فرهنگی  در خصوص برنامه ریزی برای سفرهای هوشمند و ایمن تصریح کرد: پس از همه گیری ویروس کرونا و تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر محدودیت‌های ایجاد شده برای سفرهای ورودی و داخلی، برای سفر هوشمند و ایمن برنامه ریزی شد.

موسوی ضمن بیان این که یزد پیشتاز و الگوی کشور در گردشگری ایمن است، افزود: در جلسات متعدد با وزارت بهداشت و موافقت‌های انجام شده، مقرر شد تا سامانه‎های هوشمند «جانا» و «ماسک» با اتصال و تبادل اطلاعات لازم، ضمن دسترسی به اطلاعات افراد مبتلا به کووید ۱۹، از ورود و انجام سفر برای این افراد ممانعت شود.

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور در پایان تاکید کرد: مقدمات هماهنگی و اتصال اطلاعات مرتبط با بیماران شناسایی شده کووید ۱۹ با تاسیسات گردشگری تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی وهمچنین  وسایل حمل و نقل مسافران و گردشگران فراهم شد.

در این مراسم، یزد به عنوان پایلوت مقصد گردشگری ایمن کشور انتخاب و از سامانه‌های «جانا» و «ماسک» برای اولین بار در کشور رونمایی شد.