Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: برای نخستین بار مرکز اسناد شهدا و جامعه زیرپوشش با هدف حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی در استان راه‌اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا – یزد ؛حجت‌الاسلام عباس زارع روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: تاکنون توسط این مرکز  ۴۱ هزار برگ از اسناد شهدا، ۷۰۰ مصاحبه تلویزیونی از خانواده شهیدان، تنظیم  سه هزار و ۶۰۰ زندگینامه،  ۳۰۰ آثار فیزیکی شهدا و تبدیل فیلم کاست خاطرات و صوت از آنالوگ به دیجیتال اهم اقدامات است .

وی ادامه داد: تهیه سه هزار و ۶۰۰ قطعه عکس پرسنلی و  ۲۲ هزار و ۵۰۰ عکس آلبومی از شهدا،  ۲ هزار و ۲۰۰ وصیتنامه، دستنوشته و دفترچه خاطرات شهدا، آثار خطی و نقاشی از آنها جمع‌آوری و آماده شده که علاقه‌مندان و عموم مردم می‌توانند استفاده کنند.

این مسوول بیان کرد: یکی از وظایف اصلی و مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران، ترویج عطر ایثار و شهادت در جامعه و بین نسل جوان است که در دومین کنگره ملی شهدا استان این نهاد ۲ کمیته تجلیل و تکریم و جمع آوری آثار خانواده شهدا را برعهده دارد.

زارع گفت: تاکنون در استان ۷۵ هزار ایثارگر، ۷۵۱ آزاده و بیش از ۴ هزار شهید شناسایی و نسبت به تکمیل پرونده آنها اقدام شده و تا به امروز ۱۲۷۴ خانواده شهید و بیش از ۱۴۰۰ نفر از رزمندگان، جانبازان، فرزندان و همسران شهید مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند .

همچنین دبیر کمیته تکریم خانواده شهدا و جمع‌آوری آثار کنگره ۴ هزار شهید استان از جمع آوری آثار شهدا، ضبط خاطرات خانواده‌ها، آزادگان و جانبازان توسط بنیاد شهید و دیدار از ۴ هزار خانواده شهید و ایثارگر در یزد خبر داد.

ابوالقاسم حکیمی افزود: در راستای این کنگره  ۸۴۰ تیم به نام هر پایگاه مقاومت بسیج برای بازدید از ۴ هزار خانواده شهید و ۴ هزار ایثارگر تشکیل شده و کمیته تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید از ۸۱۴۷ خانواده دیدار کند که تاکنون ۱۴۷۰ خانواده ایثارگر و ۱۲۵۴ خانواده شهید در قالب کنگره شهدا  دیدار به عمل آمده است.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و کنگره اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.