با پایان مرحله منطقه‌ای این جشنواره در استان یزد؛
Print Friendly, PDF & Email

در آیین اختتامیه مرحله منطقه‌ای دومین دوسالانه قصه‌گویی نهال امید در استان یزد، ۶ قصه‌گوی برتر از استان‌های یزد، اصفهان و مرکزی به مرحله کشوری این جشنواره راه یافتند.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، آیین اختتامیه مرحله منطقه‌ای دومین جشنواره قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با عنوان «نهال امید» شامگاه چهارشنبه ۳۰ آذر در کتابخانه دکتر جوادی یزد برگزار شد. در این مراسم که با حضور  مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد و جمعی از مدیران استان ، اعضای کتابخانه‌، قصه‌گویان استانی، کتابداران و اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد، ۶ قصه‌گوی برتر مرحله منطقه جشنواره نهال امید معرفی شدند و به مرحله کشوری راه یافتند.

رفیعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در این آیین با تأکید بر این‌که جشنواره قصه‌گویی نهال امید یکی از برنامه‌های فرهنگی و اثربخش نهاد کتابخانه‌های عمومی است که می‌تواند به تقویت باورهای دینی و ملی ما در قالب قصه کمک کند، تصریح کرد: دور پیشین این جشنواره که دو سال پیش برگزار شد، سبب شد قصه‌گویی به عنوان یکی از ابزارهای تربیتی در بخش کودک کتابخانه‌ها موردتوجه قرار گیرد و تعداد زیادی از همکاران کتابدار نسبت به این فعالیت مؤثر فرهنگی اقبال نشان دهند.

وی افزود: در مرحله منطقه‌ای جشنواره که استان یزد میزبان آن بود، در مجموع ۲۲ قصه از سه استان یزد، اصفهان و مرکزی اجرا شد که در نهایت با نظر هیأت داوران، ۶ شرکت‌کننده در دو بخش قصه‌گویان کتابدار و قصه‌گویان بخش آزاد از این منطقه به مرحله کشوری راه یافتند.

در بخش پایانی مرحله منطقه‌ای دومین دوسالانه قصه‌گویی نهال امید، شش قصه‌گوی برتر این مرحله با رأی هیأت داوران انتخاب شدند و از آنان تجلیل شد.

در بخش قصه‌گویان کتابدار، الهه آزادی با قصه «بی‌بی نازنین و پیراهن گل‌گلی» از استان یزد، بهنوش اخلاصی با قصه «قیچی‌ای که دنبال کار می‌گشت» از استان اصفهان و فاطمه‌سادات موسوی با قصه «پسری که اسم نداشت» از استان یزد به عنوان قصه‌گویان برتر این بخش انتخاب شدند.

هدی احمدی با قصه «سبدی از رنگ‌ها» از اصفهان، وحیده کریمی با قصه «کلاف گلی» از مرکزی و مژگان بهزادپور با قصه‌ «سنگ‌های جادویی» از استان یزد نیز به عنوان قصه‌گویان برگزیده بخش آزاد جشنواره به مرحله کشوری راه یافتند.

گفتنی است، دومین دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» در حال برگزاری است و موضوعاتی چون «مسائل روز جامعه»، «موضوعات آزاد»، «سبک زندگی ایرانی اسلامی»، «شعار سال؛ تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» (موضوع ویژه) به عنوان موضوعات محوری در بیان قصه‌ها در نظر گرفته شده است.

براساس اعلام دبیرخانه جشنواره، مرحله کشوری جشنواره قصه‌گویی «نهال امید» در دی‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.