Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛هیات داوران بخش رقابتی جشنواره برای بخش گروه نوازی موسیقی سنتی ایرانی ، گروه نوازی سازهای کوبه ای وموسیقی پاپ به برگزیده اول؛تندیس جشنواره،لوح تقدیر و سه سکه بهار آزادی تقدیم خواهد کرد.
به برگزیده دوم؛لوح تقدیر و دوسکه بهار آزادی و برگزیده سوم؛لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی تقدیم می شود.
هیات داوران همچنین در بخش رقابتی جشنواره برای بخش های پژوهش وآهنگسازی موسیقی سنتی ایرانی به برگزیده اول؛تندیس جشنواره،لوح تقدیر و یک سکه بهارآزادی اهداء خواهد کرد.
برگزیده دوم؛لوح تقدیرو نیم سکه بهارآزادی و برگزیده سوم؛لوح تقدیر و ربع سکه بهار آزادی تقدیم می شود.
در همین حال دبیر خانه جشنواره استانی موسیقی کویرنشینان یزد اعلام کرد:ستاد جشنواره این حق را برای خود قایل است تا براساس رای هیات داوران،جایزه برگزیده هریک از رتبه ها را به صورت مساوی بین دو گروه تقسیم کند.
علاقه مندان به حوزه موسیقی تا ١٠ فروردین امسال می توانند آثار خود را به دبیر خانه این جشنواره که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد مستقر است ارسال کنند.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و انجمن موسیقی با همکاری کانون پرورش فکری و حوزه هنری به پاسداشت قرنها تلاش مردمان صبور خطه کویر درحفظ حیات و یادآوری همراهی و همدلی هنرمندان پرتلاش عرصه کویربه خصوص در رشته موسیقی یزد با فرازهای درخشان تاریخ معاصر کشورمان و کشف استعدادهای جوان وقدردانی از پیشکسوتان این هنر، جشنواره آواها و موسیقی کویرنشینان را برگزار خواهد کرد.
اولین جشنواره استانی موسیقی کویر نشینان در دو بخش جنبی و رقابتی شامل گروه نوازی موسیقی سنتی ایرانی و پاپ، آهنگسازی، گروه نوازی سازه های کوبه ای و پژوهش موسیقی ایرانی و شاخه های شادمانه های مذهبی برگزار می شود.این جشنواره ٢۴ الی ٢۶ فروردین برگزار می شود.