Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری دومین کنگره بین‌المللی شعر مباهله در استان یزد با رویکرد تولید محتوای فاخر خبر داد و گفت: این کنگره در بازه زمانی عیدغدیر تا عید مباهله برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از  خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا نجیمی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران استان یزد به منظور تشریح برنامه‌های سازمان همزمان با هفته تبلیغات اسلامی با تاکید بر نقش مهم اصحاب رسانه در تقویت امید به آینده در جامعه اظهار داشت: خبرنگاران می‌توانند با تهیه و انتشار اخبار درست به اقشار مختلف جامعه مردم را نسبت به آینده روشن‌تر نمایند البته باید از هرگونه افراط و تفریط در راستای تبیین ارزش های اسلامی انقلاب اسلامی پرهیز شود.

وی گفت: مهم‌ترین رسالت خبرنگار انقلابی و حرفه‌ای در عرصه کنونی این است که اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی را تبیین نمایند و به صورت منسجم‌تر شدن تعامل بین نهادهای فرهنگی، هنری و آموزشی برقرار شود و از ظرفیت‌های این مجموعه استفاده شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی یزد با تاکید بر اهمیت توجه به برگزاری پرشور موالید اهل بیت(ع) در کنار ایام سوگواری گفت: این امر یکی از اولویت‌های اجرایی مهم سازمان تبلیغات در سطح استان و کشور است.

نجیمی به برگزاری دومین کنگره بین‌المللی شعر مباهله در استان یزد اظهار داشت: رویکرد این دوره کنگره بین‌المللی شعر مباهله تولید محتوای فاخر در حوزه‌های مختلف است که در بازه زمانی عیدغدیر تا عید مباهله با حضور هنرمندان و شعرای شاخص استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی همچنین به فراخوان شعر آئینی با مشارکت مداحان استان یزد اشاره کرد و گفت: این فراخون به منظور ساماندهی اشعار هیأت‌های مذهبی و عزاداری یزد اجرا می‌شود.

نجیمی خاطرنشان کرد: در استان یزد ۱۵۰۰ هیأت عزاداری و مذهبی دارای مجوز در استان یزد فعال هستند همچنین ۱۸۰۰ مداح در سازمان تبلیغات پرونده دارند که سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌های متفاوت از جمله دوره‌های آموزشی و تبیینی برای هیأت‌های مذهبی در دستور کار دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی یزد از تشکیل شورای ساماندهی موکب‌ها در سطح استان یزد خبر داد و گفت: شورای موکب‌ها با مشارکت بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، شهرداری و سازمان تبلیغات ایفای تشکیل شده است تا مسائل مربوطه در این حوزه را سامان‌دهی نماید.

نجیمی تصریح کرد: خوشبختانه استان یزد در حوزه قرآنی جایگاه برتر کشوری را داشته و ۶۴ موسسه قرآنی زیر نظر سازمان تبلیغات و ۱۳ مدرسه صدرا نیز به منظور تربیت نیروی انسانی در استان یزد فعالیت دارند و امیدواریم بتوانیم شرایط را در این مدارس بهبود ببخشیم و تقویت نماییم اما قصد توسعه این مدارس با توجه به وضع موجود نداریم.

وی از تشکیل کمیته رسیدگی به امور مساجد خبر داد و گفت: البته تا رسیدن به هدف اصلی و آرمان فاصله زیادی وجود دارد اما ما در تلاش هستیم تا با جمع کردن اشخاص و دستگاه های مربوطه بتوانیم کارهای مربوطه و برخی از مشکلات و مسائل مساجد را برطرف نماییم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: کتاب تجربه‌نوری هفته آینده با حضور استاندار محترم رونمایی خوااددشد این کتاب در خصوص افرادی مؤثری است که در دوران کرونا از دست دادیم و اثر خوبی برای جوانان و طلبه‌های جوان است، همچنین در خصوص مباحث مطرح شده در کتاب فیلم برداری حرفه‌ای انجام گرفته است تا مجموعه فعالیت‌های ارزشمند و فاخر در بانک اثرهای تاریخی استان باقی بماند.

نجیمی گفت: در دوره جدید فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال این هستیم که نقش اجتماعی روحانیت، ائمه جمعه و جماعات را پررنگ‌