پایگاه خبری یزد باما‎ ؛محمد رضا شوق الشعرا ؛ نگاهی  به  نمایش  «خنکای  ختم  خاطره»
فکر  نمی  کردیم  نمایش«خنکای  ختم  خاطره»  دلچسب  باشد،  اما  بود!  فکر  نمی  کردیم  بازی  های  قشنگ  و  روانی  ببینیم  و  اما  تک  بازی  های  قشنگ و  گیرایی  را  به  مدد  یک  متن  قوی  دیدیم.
متن  نمایشنامه  «خنکای ختم  خاطره» سرتر و محکمتر  از  کارگردانی بود،  و  تابلوهای  خلق شده آنقدر  زیبا  بود که  مانع  از  خستگی  و  دلزدگی  تماشاچی  می گشت.
متن  حرف  های زیادی  برای  گفتن  داشت،  حرف  های جان دار و پر از پیامی که  در  اوضاع و  شرایط  فعلی یزد،  نیمه  جویده  گفته  شده بود.
یزدی شدن  یکی  از  شخصیت  های  نمایش با  آنکه  باعث خلق تابلوی  بسیار زیبا  و  تاثیرگذاری شده  بود، اما  در راستای  متن  نبود و بنوعی در  حق  نویسنده و  متن  نمایش  خیانتی فاحش  شده بود!!
سهیلا ستوده  نیا  در  اجرای مونولوگ های طولانی  موفق  عمل کرده بود و  اما  بازی  خوب  و زیبا و روان او  بخاطر  در  یک  نقطه  قرار گرفتنی  که  بدلیل  نوع  نگاه  و  یا بعبارتی  ضعف  کارگردانی بود، خوب  به چشم  نمی آمد و  بسیاری  از  تماشاگرانی که در  قسمت  مخالف جایگاه  بازی  او  نشسته  بودند،  قادر به  حس و تماشای  همه بازی  او  نبودند.
تابلوهای  ترسیم  شده  در  خنکای  ختم  خاطره  را صدای  گرم محسن نشاسته  گر و  موسیقی که  در  خدمت کار بود به  اوج می رساند و  قابل  تحمل و  تحسین  می کرد.
سالها قبل نادر نظافت در اجرای دوباره  نمایش «در سکوت گذرگاه» نقش پدر پیری که در  پی پسرش می رفت  و  در نمایش «خبر  اینست که  اینجا خبری  نیست  که نیست» نقش پدر شهید شلوار جین پوش را  ایفاء کرده بود، و بازی دوباره و  پس از چهارده سال او  در  نقش پدر  سالخورده  و تکیده شهید  ارمنی،  باورکردنی و  قابل  تحسین  بود.
در مجموع نمایش  در خنکای  ختم  خاطره  ارزش دقایقی در شلوغترین جای شهر دنبال جای پارک گشتن و   ساعتی برای تماشایش در سالن  شرف الدین  علی  نشستن را  داشت.
«خنکای  ختم  خاطره » نمایشی  بود که  باید دوبار  آن  را  تماشا کرد، هر  چند  که کارگردانی در  حد  و اندازه  متن  نباشد،  ولی  آنقدر  بود که کار  را  قابل  تحمل و  تحسین  کند.
یک خسته  نباشید  به  گروه  نمایشی  خنکای ختم  خاطره