Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما؛به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه 14 دی‌ماه استاندار یزد، معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیرکل حوزه استاندار و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از میزان پیشرفت و عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس استان واقع در جنب پارک آزادگان منطقه صفائیه یزد بازدید کردند.
«سید محمد میرمحمدی» در این بازدید ضمن قدردانی از توجه ویژه مقام معظم رهبری و اختصاص اعتبار از سفر رهبر فرزانه انقلاب به استان یزد برای این پروژه اظهار داشت: امیدواریم فاز اول این مرکز فرهنگی تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.
وی ادامه داد: موزه دفاع مقدس می‌تواند یک مرکز بسیار آموزنده برای نوجوانان، جوانان و همه اقشار مردم باشد تا نسل‌های آینده بدانند چگونه ملت شجاع ایران از مذهب، کشور و ناموس خود دفاع کرد و اجازه نداد حتی یک وجب از خاک این سرزمین در تصرف دشمن قرار گیرد.
میرمحمدی افزود: با راه‌اندازی موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس ارزش‌های انقلاب اسلامی به‌صورت مستند در اختیار نسل‌های آینده قرار می‌گیرد و نوجوانان و جوانان ما از نزدیک بافرهنگ شهید و شهادت آشنا می‌شوند.
معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این بازدید اظهار داشت: استان یزد یکی از استان‌های تأثیرگذار در دفاع از سرزمین ایران اسلامی بوده که شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است.
«سردار محمدتقی عصار» بابیان اینکه دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران بوده است افزود: آغاز فعالیت موزه دفاع مقدس در استان می‌تواند هویت‌بخش یزد دارالعباده باشد.
گفتنی است موزه دفاع مقدس استان در مساحتی نزدیک به 20 هزار مترمربع در حال ساخت است که این پروژه هم‌زمان با سفر پر خیروبرکت مقام معظم رهبری به استان یزد در سال 86 مصوب گردید و از همان سال عملیات اجرایی آن آغازشده که فاز اول این مرکز فرهنگی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

موزه دفاع مقدس میراث گران‌بهایی برای همه نسل‌ها است

موزه دفاع مقدس میراث گران‌بهایی برای همه نسل‌ها است

موزه دفاع مقدس میراث گران‌بهایی برای همه نسل‌ها است

موزه دفاع مقدس میراث گران‌بهایی برای همه نسل‌ها است