Print Friendly, PDF & Email

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از عضویت ۷۵ خبرنگار یزدی در سامانه جامع رسانه های کشور خبر داد

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایسنا – یزد ؛ معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: از ۱۴۶ نفر اعضای خانه مطبوعات یزد، ۱۲۰نفر به عنوان عضو فعال در صندوق هنرمندان یزد ثبت شده‌اند که از این تعداد ۶۶ مرد و ۵۴ زن در صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران عضویت دارند.

دشتی افزود: ۱۹۶ رسانه در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۸ رسانه الکترونیکی غیر برخط، ۵۱ رسانه الکترونیکی برخط(پایگاه خبری) و ۷۷ رسانه چاپی محلی وجود دارد.

به گفته وی، از مجموع ۷۷ رسانه چاپی نیز  سه روزنامه، ۱۳ هفته نامه، هشت دوهفته‌نامه، ۹ ماهنامه، ۲ دوماهنامه، ۲۵ فصلنامه و ۱۷ دوفصلنامه در استان یزد فعالیت دارند.

دشتی گفت: ما تاکید داریم که افراد بیشتری از خبرنگاران رسانه‌ها بیمه شوند تا امنیت شغلی، ایجاد شده و همزمان برای تشویق، نشریه ها و رسانه‌ها از امتیازات بیشتری برخوردار شوند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد  یادآور شد: طبق ماده ۳۱ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات، رسانه‌ای که خبرنگاران را بیمه نمی‌کند باید از مزایای در نظر گرفته شده محروم شود اما محرومیت، مطلق نیست.

لازم به ذکر است مراسم گرامیداشت روز خبرنگار، شامگاه روز چهارشنبه ۱۷ مرداد ماه با حضور اهالی رسانه استان و مسئولان ارشد استان و نیز سخنرانی مهمان ویژه از تهران برگزار شد.
سخنران این مراسم حسن شمشادی، خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در عراق و سوریه با موضوع رسالت خبرنگاری در جبهه مقاومت بود
همچنین گروه فجر جاوید و نیز محسن نشاسته گر، به اجرای برنامه پرداختند.
در پایان این مراسم از حمید صادقی مقدم، خبرنگار پیشکسوت شهرستان زارچ و نیز محمدحسین تشکری بافقی خبرنگار پیشکسوت از شهرستان بافق از سوی استاندار یزد تقدیر شد.