Print Friendly, PDF & Email

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی در اواخر خردادماه سالجاری گفت: طی سه روز برگزاری جشنواره ۲۶ اثر برگزیده داستانی و ۱۶ اثر منتخب مستند اکران خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایسنا – یزد؛ «زهیر حاجی حسینی»  ۱۹ خرداد در نشست با جمعی از خبرنگاران ضمن اشاره به برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی به میزبانی یزد، تصریح کرد: فرایند اجرایی این جشنواره با محوریت ازدواج، خانواده، جوانی جمعیت و سبک زندگی اسلامی ایرانی برای اولین بار در کشور از سال گذشته آغاز شده است.

وی گفت: بر این باوریم که موضوع ترویج ازدواج به عنوان یک مسئله بینشی و فرهنگی متاثر از عوامل مختلف است که یکی از این عوامل مسائل فرهنگی و اجتماعی است و ابزار هنر می‌تواند در این بخش بهترین اثرگذاری را داشته باشد.

حاجی حسینی با بیان این که جشنواره از ۲۵ تا ۲۷ خردادماه دو بخش مستند و داستانی برگزار می‌شود، گفت: در مجموع ۷۱۲ اثر از ۲۹ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که پس از بررسی هیات بازبینی، ۱۶ اثر مستند و ۲۶ اثر داستانی برای اکران برگزیده شده است.

وی از برگزاری این جشنواره در محل پردیس سینمایی تک خبر داد و گفت: در نهایت با قضاوت هیات داوران جشنواره، سه اثر در بخش داستانی و سه اثر در بخش مستند معرفی و تجلیل می‌شوند.

این مسئول با بیان این که جشنواره مذکور اولین رویداد سینمایی کشور است که به صورت تخصصی در این حوزه برگزار می‌شود، اضافه کرد: خوشبختانه این رویداد با پیگیری‌های صورت گرفته وارد تقویم سینمایی کشور شده است.

وی با بیان این که ۹ اثر از فیلمسازان یزدی و مابقی از سایر استانهاست که تهران بیشترین آثار را به خود اختصاص داده است، ابراز امیدواری کرد که این جشنواره بتواند در ترویج فرهنگ ازدواج و خانواده موثر واقع شود.