باحضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:
Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: یکصد و بیست و سومین جشنواره کشوری مد و لباس با عنوان دومین جشنواره ملی پارچه فجر در حوزه مد و لباس بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شمسی در مرکز این استان برگزار می شود.

پایگاه خبری یزد باما ؛مجید جوادیان زاده  افزود: رضایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از نحوه برگزاری نخستین جشنواره یادشده و فعالیت گسترده کارگاه‌ها و کارخانه های پارچه بافی در استان از دلایل برگزاری این جشنواره است .

وی هدف از برگزاری جشنواره یادشده را پیشینه یزد در صنعت پارچه و لباس، شناسایی طراحان هنری و صنعتگران، تجلیل از پیشکسوتان طراحی پارچه، گردآوری طرح های پرفروش و ابداعی، معرفی پارچه های سنتی و فرهنگ سازی را از اهداف این رویداد مهم فرهنگی و هنری بیان کرد.

این مسوول اظهار کرد:با اختصاص کد کشوری جشنواره فجر در مهرماه سال جاری به این استان،دومین  جشنواره یادشده از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد برگزار می شود.

جوادیان زاده خاطرنشان کرد: هنرمندان و دانش آموختگان رشته طراحی پارچه و لباس می توانند در این جشنواره شرکت کنند که فراخوان آن به زودی اعلام می شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری مسئولان تمامی دستگاه ها و مسوولان استان چه در بخش خصوصی و دولتی شاهد برگزاری جشنواره ارزشمند و تاثیرگذار با « برند» استان باشیم.

نخستین دوره جشنواره یادشده در قالب هشتاد و هفتمین جشنواره ملی در سال ۹۸ به صورت سه گام گالری شهری، برگزاری دوره های آموزشی طراحی پارچه و ارایه مقاله تخصصی برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

نخستین جشنواره ملی پارچه فجر با شعار ضیافت رنگ ، نقش و اندیشه برپا  و در ۴۰ نقطه شهر یزد برگزار شد و  حدود یکهزار و ۶۰۰ اثر نفیس پارچه از ۳۰ کارخانه و ۲۲۰ اثر در انواع مختلف و آمیخته با هنرهای مختلف به نمایش گذاشته شد./ایرنا