Print Friendly, PDF & Email

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: این شهر با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل ها با کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و هنری روبروست.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری  ایرنا– یزد؛  حجت الاسلام “مجتبی صداقت” روز شنبه ۳۱ مرداد ماه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: زیر ساخت های فرهنگی و هنری در شهر یزد نسبت به سایر دیگر شهرها بسیار کم است که مسوولان در این زمینه باید برنامه ریزی کنند تا شهروندان بتوانند از مزیت های آنها بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه برای ایجاد زیر ساختهای فرهنگی در مرحله نخست باید ساختار نیروی انسانی اصلاح شود اظهار کرد: سازمان فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی یزد تنها ۲۰ نیرو دارد.

صداقت با بیان اینکه طبق قانون، شهرداری اجازه ندارد در ملکی که متعلق به او نیست پلاتو هنر ، ساختمان یا سالن احداث کند گفت: مبنای کار فرهنگی و تاثیرگذاری فعالیت های فرهنگی نیاز به اتحاد و وحدت دارد.

وی در ادامه به فعالیت انجام شده این نهاد در ۲ سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت در راستای فرهنگسازی در زمینه های مختلف جشنواره‌ها ، جشن‌های خیابانی و محله‌ای ، جشن ازدواج آسان و برنامه های متعددی با مشارکت مردم برگزار شد.

صداقت، برگزاری جشنواره چتر زندگی، جشنواره مونولوگ حمایت از هنر تئاتر ، تولید بازیهای آموزش شهروندی ، ساخت انیمیشن ، برگزاری موزه زنده در بافت تاریخی شهر ، برگزاری تئاترهای خیابانی ،اجرای طرح‌ طراوت با مشارکت ۱۰۰ مسجد سطح شهر جهت غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و برپایی المپیاد ورزشی محلات با حضور ۲۱ هزار شهروند را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت ذکر کرد.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای کاهش آسیب های اجتماعی هم برنامه های مختلفی چون «طرح طعم زندگی»، «اجتماع محله محور» و جشنواره «باز باران»، ایجاد سرپناه شبانه برای معتادان متجاهر(شلتر) در شهر یزد برگزار شد.

صداقت گفت: نصب دیوارنگاره‌های سخنگو در ۲۰ مکان تاریخی یزد، ایجاد تور مجازی در شش مکان گردشگری یزد با استفاده از عینک‌های خاص، برگزاری جشنواره کالابوم در حوزه صنایع دستی، برگزاری رویداد ملی ارائه نیازهای فناورانه گردشگری شهری در یزد و نیز تولید محصولاتی جهت معرفی یزد توسط هنرمندان بومی و تولید مستندات از دیگر این اقدامات در مدت یاد شده است.