Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما؛به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد ؛ در این مراسم که «علی غیاثی»مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، «عباسعلی دانافر» مدیرکل کانون پرورش فکری، «محمود شاکری»فرماندار یزد و جمعی از مسئولان و مردم منطقه حضور داشتند، «محمدعلی طالبی» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ضمن تبریک عید میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع) بیان داشت: خیران در کنار ساخت مسجد، حسینیه و مدرسه امروز به ساخت کتابخانه‌ها به ‌عنوان مراکزی که در توسعه و ترویج فرهنگ و ارزش‌های والای دینی و ملی ما نقش مهمی ایفا می‌کنند توجه ویژه‌ای دارند و در این حوزه اقدامات بسیار خوبی انجام ‌شده است.

وی تصریح کرد: باید از این ظرفیت در راستای تأمین فضاهای فرهنگی و اجتماعی که جامعه و مردم به آن نیاز بیشتری دارند استفاده کنیم.

طالبی افزود: شایسته است مسئولان استان از قدم‌های خیّری که در جهت توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان برداشته می‌شود، حمایت کنند.

طالبی در پایان از خانواده فرهیخته مرحوم وحدت یزدی که اقدام به احداث کتابخانه در راستای رشد فرهنگ جامعه اقدام کرده‌اند، قدردانی کرد.

«رقیه دوست‌فاطمی‌ها»مدیرکل کتابخانه‌های استان نیز در این مراسم از اقدامات شایسته خیران در ساخت کتابخانه‌ها تشکر کرد و احداث کتابخانه را از آثار خیر و ماندگاری دانست که برکات آن در زمان حیات و پس ‌از آن به شخص خی‍‌‌‌ّر خواهد رسید.

خیّر کتابخانه عمومی دکتر وحدت یزد نیز در این مراسم یا بیان اینکه هیچ ملتی از کتابخوانی و رشد کتابخانه لطمه نخواهد خورد، بیان داشت: کتابخوانی سبب می‌شود تأثیرگذاری فرهنگ بیگانه بر جامعه کمرنگ و کم‌اثر شود.

«محمدعلی وحدت» خیر کتابخانه‌ساز یزدی همچنین نقش کتاب را همواره متعالی و قابل توجه دانست و گفت: اشتباه است که تصور کنیم با رشد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، نقش کتاب در فرهنگ‌سازی جامعه کاهش می‌یابد و اثربخشی آن از بین می‌رود، بلکه کتاب همواره اهمیت و تأثیر ویژه خود را دارد.

«محمدعلی دست‌افشان»مدیرعامل انجمن خیرین  کتابخانه‌ساز استان نیز سخنران بعدی آیین کلنگ‌زنی کتابخانه خیرساز دکتر وحدت بود.

وی ضمن تشکر از خانواده مرحوم وحدت به خاطر احداث فضایی فرهنگی همچون کتابخانه، تأکید کرد: قطعاً ساخت کتابخانه و رشد فرهنگ و آگاهی‌ مردم و جوانان، صدقه جاریه‌ای است که آثار ماندگار آن همواره برقرار و ماندگار خواهد بود.

در پایان این مراسم کلنگ احداث کتابخانه خیرساز دکتر وحدت یزد به زمین زده شد.

گفتنی است، این کتابخانه جنب مسجد حسنین(ع) یزد واقع در میدان جانباز در سه طبقه و به زیربنای یک هزار و 400 مترمربع احداث خواهد شد و همه اعتبار 15 میلیارد ریالی ساخت آن توسط محمدعلی وحدت، از خیران یزدی تأمین می‌شود.

کلنگ احداث کتابخانه عمومی خیرساز «دکتر وحدت یزد» به زمین زده شد

کلنگ احداث کتابخانه عمومی خیرساز «دکتر وحدت یزد» به زمین زده شد

کلنگ احداث کتابخانه عمومی خیرساز «دکتر وحدت یزد» به زمین زده شد