Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما :کارگاه تخصصی نمایشنامه‌نویسی با حضور استاد نصرالله قادری از 6 تا 8 آبان در حوزه هنری یزد برگزار می‌‌‌شود.

پایگاه خبری یزد باما :به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: رییس حوزه هنری یزد از برگزاری کارگاه تخصصی نمایشنامه‌نویسی با حضور هنرمندانی از استان‌های یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به میزبانی یزد خبر داد.

محمدصادق کوچک‌زاده اظهار داشت: این کارگاه آموزشی توسط نصرالله قادری ـ نویسنده، کارگردان، منتقد و مدرس دانشگاه ـ  به مدت سه روز از ششم تا هشتم آبان‌ماه در پلاتو حوزه هنری یزد برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این کارگاه را پرورش و حمایت از استعدادهای نمایشنامه‌نویسی، رشد و ارتقاء آثار مکتوب نمایشی، تعامل و هم‌اندیشی هنرمندان مراکز استانی عنوان کرد و افزود: نمایشنامه‌نویسان و هنرمندان در این کارگاه با مطالب و مباحث مختلف نمایشنامه‌نویسی بیشتر آشنا خواهند شد.
مرحله اول کارگاه‌های نمایشنامه‌نویسی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از آبان ماه سال‌جاری در قالب پنج منطقه برگزار خواهد شد که استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد در منطقه یک قرار دارند.
گفتنی است: نصرالله قادری متولد 1339در سمنان، دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه هنر است.
این نویسنده، مترجم، کارگردان و داور جشنواره‌های معتبر تئاتر، علاوه بر سال‌ها تدریس و پژوهش در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و هنری کشور در حوزه تألیف نیز ده‌ها مقاله و 16 کتاب از جمله کتاب مرجع و معروف « آناتومی ساختار درام » (که در دانشگاه های کشور تدریس می¬شود) و چندین نمایشنامه ماندگار را در کارنامه دارد.