Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: در ۶ ماهه امسال ۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ و در دسترس عللاقه مندان قرار گرفته است .

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا- یزد؛  ” منصور زارع ”  افزود: این کتاب‌ها شامل نقش رزمندگان بسیجی یزد در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، خاطرات عملیات‌های مختلف و گفت و گو با خانواده‌های معزز شهیدان است.

وی ادامه داد: چاپ و انتشار کتاب با همکاری نویسندگان متعهد، رزمندگان و ایثارگران و همراهی همرزمان و خانواده‌های شهیدان و با هدف انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل جوان از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مورد حمایت قرار است.

این مسئول گفت: نویسندگان حوزه ایثار برای همکاری می‌توانند با مراجعه به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در جوار پارک آزادگان صفائیه همکاری خود را اعلام تا اقدامات لازم برای چاپ کتاب انجام می‌شود.

زارع گفت: از ابتدای فعالیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تاکنون بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب چاپ و منتشر شده و تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود ۳۰ عنوان کتاب دیگر چاپ شود.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که بر حسب شرایط در این اداره‌کل پیگیری و اقدام می‌شود، تهیه کتاب‌های صوتی در حوزه ایثار و شهادت است که تاکنون مورد استقبال ویژه قرار گرفته و آماده بهره‌گیری از نظرت علاقه‌مندان در این زمینه هستیم.

در دوران دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، ۳۳ هزار دانش آموز و سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به فیض شهادت نایل آمدند. در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن خود شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیرایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۵۰ هزار رزمنده و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده و حدود ۸۰۰ آزاده دارد و این استان در دوران دفاع مقدس حدود چهار هزار شهید تقدیم نظام کرده است.