مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد:
Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: ۳۵ عنوان کتاب جدید در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده که در یکی از روزهای این هفته در استان رونمایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا-یزد؛ سرهنگ “منصور زارع ” افزود: از این تعداد ۲۰ عنوان کتاب صوتی و بقیه کتاب‌ها به صورت مکتوب با همکاری رزمندگان بسیجی تهیه شده است.

وی به اهمیت انتقال اهداف و خاطرات دفاع مقدس به مردم و جوانان از طریق فرهنگ مکتوب اشاره کرد و ادامه داد: این کتاب‌ها شامل خاطرات و نقش یزدی‌ها در دفاع مقدس است.

این مسئول بیان کرد: آیین رونمایی از ۳۵ کتاب جدید با حضور پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مسئولان در یکی از روزهای هفته دفاع مقدس امسال انجام می‌شود؛ از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰ عنوان کتاب با همکاری رزمندگان و همراهی نویسندگان دفاع مقدس در یزد چاپ و منتشر شده است.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین ماموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، چاپ و انتشار کتاب و خاطرات رزمندگان اسلام است .

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد بیان کرد: افراد علاقه مند اعم از نویسندگان و رزمندگان برای چاپ کتاب به اداره‌کل حفظ آثار در صفائیه یزد مراجعه کنند.

زارع گفت: در مجموع تاکنون بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان چاپ و منتشر شده و به دلیل اهمیت موضوع ادامه دارد.

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهادت رسیدند و بقیه در جبهه های نبرد شهید شدند.