Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم با اشاره به اینکه مدولباس یکی از بحث های مهم اجتماعی و فرهنگی جامعه ما به شمار می رود،اظهار داشت:برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند درترویج الگوی مناسب به جامعه مفید و موثر باشد.
علی غیاثی ندوشن خواهان توجه جدی هنرمندان به حوزه خلاقیت و نوآوری در بحث مد ولباس شدو گفت:یکی از آسیب های جدی این حوزه کپی کاری از الگوهایی غربی است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه طی چند سال اخیر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه مد ولباس توجه جدی شده است،تصریح کرد:باید به زمینه های زیر ساختی و درست اسلامی ، مد ولباس بیش از گذشته توجه شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین کاربرد هنر را از دیگر زمینه های مهم در بحث مد ولباس دانست و افزود:همانگونه که گفته شد نبایدخلاقیت ونوآوری را فراموش کنیم ،که این کار با توجه به شناخت کامل در حوزه هنر شکل و ساماندهی مناسب می گیرد.
وی گفت:سال آینده این جشنواره با هماهنگی و توجه بیشتربه مبحث هنر و خلاقیت برگزار خواهد شد.
همچنین دیگر سخنران این مراسم محمد رضا خجسته فعال حوزه پارچه و صاحب نظر در حوزه مد ولباس بود.او نیز در این مراسم به بحث های کاربردی مد ولباس در جامعه اموروزی پرداخت.
درادامه این مراسم بعد ازقرائت بیانیه هیات داوران،برگزیدگان به شرخ ذیل معرفی شدند:
فرزانه نوری(رتبه اول)،اقدس آقابابائیان(رتبه دوم)،بهاره هاشمیان ونیره غائبی مشترکا (رتبه سوم)را دربخش علمی جشنواره در سطح کارشناسی ارشد بدست آوردند.
در بخش علمی جشنواره در سطح کارشناسی نیز محدثه محبوبی (مقام اول) وفهیمه چادرکافور(مقام دوم) را بدست آوردند.در این بخش فردی رتبه سوم را بدست نیاورد.البنه مینو حدیدی،مهشاد معنوی نژاد و فریبا جواهری بعنوان شایسته تقدیر در این مراسم معرفی شدند.
از نظر هیات داوران این جشنواره در بخش مانتو(اجتماع و مشاغل) فقط مینو داود زاده فارسانی (مقام سوم )را بدست آورد و فردی بعنوان رتبه اول و دوم معرفی نشد.سعیده سادات حسینی نسب نیز بعنوان شایسته تقدیردر این بخش معرفی شد.
در بخش مانتو(مجالس)مریم پرویزیان (مقام دوم) و زهره عابدینی(مقام سوم) را کسب کرد.محبوبه سبزعلی نیز شایسته تقدیر در این بخش شد.

همچنین در بخش طراحی مانتو جشنواره از نظر هیات داوران هیچ یک از آثار حائز رتبه برتر شناخته نشد.اما گوهر الشریعه غلامی (مقام دوم)ومینو حدیدی(مقام سوم) را بدست آوردند.مهناز ملک محمدی و منیره حصاری نیز شایسته تقدیر در این بخش شدند.
در بخش طراحی پارچه هم منیره حصاری (مقام اول)،نیلوفر نصرالله تاج امیری(مقام دوم) و محبوبه عسگری (مقام سوم)را بدست آوردند.
در بخش پوشش سر(چادرو مقنعه)هم محمود نائب زاده شایسته تقدیر معرفی شد.

پایان نخستین جشنواره استانی مدو لباس استان یزد

پایان نخستین جشنواره استانی مدو لباس استان یزد

پایان نخستین جشنواره استانی مدو لباس استان یزد