Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ 19 مردادماه 95 در ویژه‌برنامه‌‌‌ی ادبی ‘دو پنجره’ اعضای ادبی کانون استان یزد، کتاب « تنگه زاغ» به نویسندگی هادی حکیمیان را نقد می‌کنند.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، ویژه‌برنامه‌ی دو پنجره امسال با حضور هادی حکیمیان داستان‌نویس و پژوهش‌گر یزدی برگزار خواهد شد.
کتاب وی “تنگه‌زاغ» در قالب “مجموعه‌‌ی رمان نوجوان امروز” توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ شده است.
فضای داستانی این رمان در شهر یزد است و حوادث آن از دهه پنجاه توسط راوی اول شخص که نوجوانی است روایت شده است.
فضای این داستان تخیلی است اما نویسنده تلاش کرده شخصیت‌پردازی‌ها و گفت‌وگوها را به گونه‌ای که برای مخاطب باور پذیر و نزدیک به واقعیت باشد، روایت کند.
هادی حکیمیان، متولد نیمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی  مهرماه 1357 نویسنده، داستان نویس و پژوهش‌گر یزدی، در رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود تاریخ تحصیل کرده است و مقالات تاریخی وی نیز در مطبوعات چاپ شده است. وی نوشتن را از تیرماه 1379 شروع کرده است. داستان‌های کوتاه  وی در مجلات تخصصی ادبی چون “آزما، گلستانه، عصر پنج‌شنبه، کلک، زنده‌رود، ادبیات داستانی، چلچراغ، سلام بچه‌ها و سروش جوان منتشر شده است.” رمان “سرو بلند گوراب” وی در هشتمین جشنواره داستان انقلاب رتبه دوم در بخش رمان نوجوان به خود اختصاص داده  است. وی همچنین برنده‌ی جایزه‌ی دو سالانه‌ی مطبوعات کودک و نوجوان نیز بوده است.
وی همچنین خالق آثاری چون رمان‌های برج قحطی، مجموعه داستان کوتاه “گل انارها باد می‌برد” است.

گفتنی است ویژه برنامه دوپنجره ساعت 9الی 11صبح  19مرداد95 در آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری کانون واقع در بلوار امیرکبیر،کوچه امیر کبیر 12،روبروی مجتمع آموزشی دین و دانش برگزار می شود.