Print Friendly, PDF & Email

مدیر مرکز مستند سوره: مستند بدون مسأله، تلف کردن وقت و منابع است.

پایگاه خبری یزد باما : به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: در نشستی با حضور مدیر مرکز فیلم مستند سوره و مستند سازان استان در خصوص تعامل و بهره‌مندی فیلمسازان یزدی از امکانات این مرکز گفتگو و تبادل نظر شد.
مدیر مرکز مستند سوره در این نشست که در سالن اجتماعات حوزه هنری یزد برگزار شد، با اشاره به حضور بسیاری از مستندسازان مستعد کشور در شهرستان‌ها گفت: همه مراکز تولید اثر موظفند تمرکز امکاناتی که متأسفانه در تهران وجود دارد را به همه جای کشور برسانند. به نظر من این حداقل عدالت است و نتایج خوبی هم در پی خواهد داشت. ما در مرکز مستند سوره تلاش می‌کنیم تا استعدادهای شهرستانی بیشتر شکوفا شوند.
محسن یزدی مهمترین هدف مرکز مستند سوره را پیوند مستند با منافع ملی و تقویت مستندسازانی دانست که به این نگاه اعتقاد دارند.
وی با اشاره به برنامه‌‌های این مرکز برای توسعه و ارتقای مستند فاخر در مراکز استانی، پیگیری مستندهای تولیدی در شهرستان‌ها، کشف استعدادها و ایجاد زمینه مناسب تولید اثر برای آنها را از جمله برنامه‌های این مرکز برشمرد.
این مقام مسئول مهمترین اولویت مرکز مستند سوره را پرداختن به موضوعات و مسائل مردم و کشور ذکر کرد و افزود: در ساخت مستندهای تاریخی هم فعال شده‌ایم و علاقه‌مندیم این جریان را ادامه دهیم. همچنین افزایش تولید با مستندسازان مراکز استانی غیر از تهران نیز در اولویت‌های ما قرار دارد.
وی درخصوص کیفیت و کمیت آثار تولیدی در مراکز استانی گفت: در هر استانی استعدادهای مختلفی وجود دارد. برخی استان‌ها در انیمیشن، بعضی در داستانی، تعدادی در مستند و برخی نیز در یک یا چند مورد مستعد هستند. البته همه استان‌ها در موارد یاد شده در یک سطح نیستند اما در واقع دیدن برخی آثار در استان‌ها قابل تحسین است.
مدیر مرکز مستند سوره با بیان اینکه متأسفانه به علت مشکلات مالی سیر تولید اثر در استان‌ها کمی با کُندی پیش می‌رود، ادامه داد: به رغم مشکلات مالی، هنوز هم در استان‌هایی که انگیزه وجود دارد کارهای خوبی در حال تولید است و به نظرم بودجه همه مسأله ما نیست.
یزدی درمورد وظیفه یک مستندساز در قبال اسلام، انقلاب و ارزش‌ها اظهار داشت: مستند بدون مسأله، تلف کردن وقت و منابع است. همه آدم‌ها در این زمینه مسئول هستند؛ چه مستندساز و چه غیر مستندساز. مستند برای مستند یا هنر برای هنر یک حرف کاملا بی منطق و بی ربط است.
این مستندساز به اهمیت و تأثیر فیلم مستند در معرفی انقلاب اسلامی و صدور پیام آن به جهان اشاره و خاطر نشان کرد: متأسفانه آثار مناسب در این زمینه زیاد تولید نشده‌ و همین‌هایی هم که تولید شده امکان پخش مناسب ندارد.
وی با برشمردن ویژگی‌های یک مستند فاخر و ارزشمند افزود: مستند باید جذاب بوده و دارای فرم و محتوای خوب باشد و بتواند مخاطب را با خود همراه کند. من مستندهایی که غبار از روی مسایل مهم فراموش شده برمی‌دارد و به مردم اعتماد به نفس می‌دهد را خیلی می‌پسندم.
در این نشست مقرر شد مستندسازان نمونه آثار تولیدی خود را به مرکز مستند سوره ارسال و پس از سطح سنجی با مشارکت آن مرکز اقدام به تولید اثر کنند.