Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی در دو بخش «داستانی» و «مستند» با رویکرد توجه به فیلم‌هایی با موضوع‌های خانواده، ازدواج، جمعیت و فرزندآوری و آیین‌های ازدواج بین اقوام مختلف به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا- یزد ؛ ” زهیر حاجی‌حسینی ” جریان‌‍ سازی فرهنگی ازدواج به‌ویژه ازدواج آسان، فرهنگ‌سازی در راستای موضوع جوانی جمعیت و توجه به موضوع بحران سالمندی، توجه ویژه به موضوع خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی و تقویت حس خودباوری و افزایش امید و نشاط در میان فیلم‌سازان جوان کشور از اهداف این جشنواره است.

وی از برگزاری این جشنواره در دو بخش مسابقه و بخش جایزه ویژه خبر داد و گفت: این دوره از جشنواره در موضوعات ازدواج، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی، آیین‌های ازدواج بین اقوام ایرانی، جوانی جمعیت و بحران سالمندی برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: بخش مسابقه ملی جشنواره شامل همه فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند تولید شده از اول فروردین سال ۱۳۹۷ تاکنون در چارچوب اهداف و موضوعات جشنواره با حداکثر زمان ۳۰ دقیقه برای بخش داستانی و ۴۰ دقیقه برای مستند است.

حاجی حسینی گفت: بخش جایزه ویژه جشنواره در رابطه با موضوع «یزد نوین» است که در این بخش، فیلم‌های کوتاه مستند و داستانی با موضوعات جشنواره با محوریت شهر جهانی یزد پذیرفته خواهد شد.

وی با اشاره رونمایی از پوستر جشنواره با حضور وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ثبت‌ نام در این جشنواره از یکم بهمن ماه آغاز و مهلت تعیین‌ شده برای آن تا ۲۱ اسفند امسال است.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: فیلم‌های راه‌ یافته به بخش مسابقه نیمه اول اردیبهشت سال ۱۴۰۳ اعلام و اختتامیه این دوره از جشنواره نیز در ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود.

حاجی حسینی بیان کرد: آدرس سایت ثبت نام جشنواره WWW.ZENDEGIFILMFEST.COM است و دبیرخانه جشنواره در یزد، ابتدای بلوار امام جعفر صادق (ع)، اداره‌ کل ورزش و جوانان یزد و شماره تلفن دبیرخانه ۰۳۵۳۶۲۳۴۹۵ است.