Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما :رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست گفت: شاعران پیام‌های عاشورا و ناگفته‌های کربلا را در قالب این هنر ارزشمند به جامعه منتقل کنند.

پایگاه خبری یزدباما :اکبر رنجبر  از عاشورا و قیام امام حسین (ع) به عنوان ماندگار‌ترین حماسه در تاریخ بشریت نام برد و اظهار کرد: تبیین  این قیام  به شیواترین  راه ممکن نیاز امروز جامعه است.

وی افزود: خوشبختانه این مهم از گذشته تا کنون همواره مورد توجه شاعران و سخنوران بوده است اما توجه بیشتر به این مقوله به ویژه در زمینه اشعار آئینی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی موست با اشاره به اینکه شعرا باید پیام‌های عاشورا را به زیباترین نحو ممکن در قالب شعر بیان کنند، تصریح کرد: شعرهای عاشورایی همواره با جان کلام پیوندی عمیق و ریشه‌دار برقرار کرده است.

رنجبر بیان کرد: توجه به محتوا و مضامین  اشعار نیز از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه شاعران قرار بگیرد، هر موضوعی را نمی‌توان به عنوان محتوایی برای یک شعر مناسب در نظر گرفت بلکه باید شعرا مضامینی را در دستور کار خود قرار دهند که بتواند ناگفته‌ها یا گفته‌هایی که نیاز به بیان بیشتر دارد را بیان کنند.

وی با اشاره به اهداف سالار شهیدان از قیام عاشورا خاطرنشان کرد: پرداختن به موضوعات امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز و برقراری عدالت اجتماعی که جان مایه این قیام را تشکیل می‌دهد باید در روح کلام شاعران و سخنوران‌ تجلی پیدا کند.