Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی به میزبانی این شهر میراث جهانی، اردیبهشت ماه سال آینده در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا- یزد؛  ” زهیر حاجی حسینی” روز شنبه در آستانه هفته جوان در نشستی با خبرنگاران استان با بیان اینکه تمام برنامه‌های حوزه جوانان با مفهوم زندگی تعریف شده و مورد توجه است و باید روز به روز تقویت شود افزود: این جشنواره در راستای فرهنگ سازی با نگاهی تازه به این حوزه با حمایت وزارت ورزش و جوانان شکل گرفته است.

«مسعود آستانداری» دبیر هنری جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی نیز در این نشست با بیان این که سالهاست که در جشنواره‎های مختلف فیلم کشور به موضوع جمعیت به طور پراکنده پرداخته شده ولی شاهد جشنواره‎ای متمرکز در این حوزه تاکنون نبوده‎ایم، اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش اصلی «فیلم کوتاه داستانی» و «فیلم کوتاه مستند» برگزار می شود ولی علاوه بر این، بخشی با عنوان «یزدنوین» نیز برای این دوره جشنواره در نظر گرفته است.

وی با بیان این که در دو بخش اصلی جشنواره به تفکیک سه برگزیده خواهیم داشت، گفت:  این جشنواره همراه با برگزاری دو ورکشاپ در موضوعات مستندسازی و فیلم داستانی و یک کارگاه نیز در موضوع خانواده خواهد بود.

آستانداری خاطرنشان کرد: زمان برگزاری جشنواره طبق مجوز اخذ شده از سازمان سینمایی از ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود لذا علاقمندان حداکثر تا ۲۵ اسفندماه امسال مهلت دارند با مراحعه به سایت جشنواره به آدرس www.zendegifilmfest.com نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

وی گفت: دبیرخانه و سایت جشنواره از امروز رسماً فعالیت خود را آغاز خواهد کرد ولی تاکنون نیز ۱۴۵ فیلم به دنبال فراخوان‌های غیررسمی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان این که جشنواره فیلم کوتاه زندگی تمام فیلم‌های با موضوعات اجتماعی مرتبط با خانواده اعم از خانواده، فرزندآوری، کهنسالی و غیره را در برمی‌گیرد، عنوان کرد: جشنواره فیلم کوتاه زندگی یک جشنواره شعاری نخواهد بود و در آن فقط به ترویج ازدواج و فرزندآوری اکتفا نشده بلکه امیدواریم مسئولان و مخاطبان غیرمستقیم جشنواره نیز از موضوعات آن بهره‎مند شوند.

دبیر هنری جشنواره گفت: یکی از بخش‌های موضوعی این جشنواره شامل آیین‌های بومی محلی مربوط به بخش خانواده و فرصتی است تا مورد آسیب شناسی متولیان قرار گیرد.

آستانداری با اشاره به انتخاب هیات بازبینی جشنواره از هنرمندان نخبه یزدی و هیات داوران جشنواره نیز از فیلمسازان نامی کشورمان، ابراز امیدواری کرد یزد میزبان شایسته‎ و موفقی در برگزاری این جشنواره کشوری باشد.