Print Friendly, PDF & Email

مهم ترین مسئله ای که امروز باید به آن اشاره کنیم عبارت است از جریان قدس و فلسطین اشغالی و امام خمینی (ره) یادگاری از خودشان به جای گذاشتند  برای مقاومت در طول تاریخ بشریت به ویژه برای آزادسازی قدس شریف.

پایگاه خبری یزد باما ،پیام جمعه – ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰- آیت الله سیدمحمد کاظم مدرسی؛ امام جمعه بخش مرکزی یزد،  امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است و دهه آخر ماه مبارک رمضان دهه ای استثنایی است.دهه توجه بیشتر به نفس و در حقیقت ذخیره سازی برای سال آینده است.مهم ترین مسئله ای که امروز باید به آن اشاره کنیم عبارت است از جریان قدس و فلسطین اشغالی و امام خمینی (ره) یادگاری از خودشان به جای گذاشتند که اسم رمز و رازی باشد و نمادی باشد برای مقاومت در طول تاریخ بشریت به ویژه برای آزادسازی قدس شریف.
امام به ابتکاری به خرج دادند جریان قدس را از حالت عربی به جریانی اسلامی تبدیل کردند چون اگر جریان قدس جریانی عربی می ماند دولت های عربی می توانستند بر سر آن سازش کنند ولی در شرایط حاضر و با آن ابتکار عمل دیگر قدرت سازش بر سر آن وجود ندارد.
جریان قدس امروز مربوط به جهان اسلام است و اگر جریان قدس عربی می بود با شکست چند کشور عربی در دیگری با رژیم اشغالگر قطعا قدس هم به فراموشی سپرده می شد.
اگر جریان ، جریانی عربی می بود دیگر ملت های اسلامی احساس مسئولیت نمی کردند و امام می خواست این احساس مسئولیت را در ملت ها ایجاد کند و اما اینکه این جریان تا کنون چه آثاری داشته است باید بگوئیم دولت های عربی نتوانستند بر سر قدس سازش کنند و بر اثر بیداری ملت ها، دولت ها مقداری عقب نشینی کردند و این یکی از آثار مهم آن است.
از دیگر آثار زیبای حرکت امام و حضور ملت ایران در طول بیش از ۴۰ سال در راهپیمایی های روز قدس عبارت است از دفاع و حمایت معنوی از ملت مظلوم فلسطین ، فلسطینی که تا قبل از این حمایت با سنگ و تیرکمان به میدان مبارزه می آمد اما در حال حاضر به برکت همین حمایت های معنوی با پهباد و موشک ها به میدان حق طلبی آمده است.
همین جریان امام بود که توانست اسرائیل غاصب را در لاک خود فرو ببرد و دست از شعار از نیل تا فرات بردارد و امروز گنبد آهنین او به منزله حباب ترکیده ای که هیچ ارزشی ندارد برای ملت دنیا معرفی شود.
همین جریان قدس باعث شد تا کشوری که ادعا می کرد چهارمین ارتش دنیا را دارد و اولین ارتش غرب دنیا در اختیار اوست در مقابل جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه مغلوب شود و ۴۸ ساعت بعد از بمب باران غزه به واسطه دفاع جانانه موشکی مردم مظلوم غزه دست به حرکت انتهاری بزند و آن وجود آتش بس.
همین جریان دفاع از مردم فلسطین بود که توانست رژیم صهیوتیستی را در درون خودش متلاشی کند تا جایی که امروز با چهار انتخابات هنوز دولت غاضب نتوانسته است برای خودش کابینه ای را تشکیل دهند.خوب مبنای حرکت اما عبارت بود از آیات قرآنی، روایات نبوی، روایات حضرات معصومین و قرآن بیان می کند که چرا حرکت نمی کنید در میدان کار زار و به کمک کسانی بشتابید که آن ها جزو مستضعفین هستند در راه رضای خدا و بنابراین مبنای حرکت امام خمینی (ره) آیات نورانی قرآن بود و روایت نبوی که اگر کسی صبح کند و اهتمام به امرور مسلمانان نداشته باشد مسلمان نیست ومبنای حرکت امام دفاع از تمامیت ارزی و ملی ایران اسلامی بود.
زیراکه اسرائیل بر این باور بود که تنها دشمن استراتژیک او بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران انقلابی است و اگر امام پیش دستی نمی کردند امروز می بایست ایران ما به مانند بسیاری از کشورها توسط رژیم غاصب قدس تبدیل به ایرانستان شده باشد.
ما گرامی می داریم یاد خاطره همه شهدای مدافع قدس را مخصوصا شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی را و در پایان لازم به ذکر است مذاکراتی که در وین در حال انجام است ارزشی که نسبت به دلار پیدا کرده پول ملی ایران و پائین آمدن سکه و این موارد، همه این ها یک طرف و اما آنچه مهم است باید اینگونه حرکت ها سر سفره مردم به مردم نشان داده شود و ما متاسفانه با پائین اومدن قیمت دلار اجناس و مخصوصا کالاهای اساسی ارزش کمتری پیدا نکرده و همچنان قیمت ها تورمی است و زمانی می توانیم بگوئیم که این اثر و جایگاه واقعی خودش را دارد که مردم بر سر سفره های خود واقعا اثر آن را احساس کنند.