مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد:
Print Friendly, PDF & Email

 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد در برنامه حافظ خوانی نابینایان با اشاره به کمبود منابع و نسخه های قابل استفاده کتاب و سایر محصولات فرهنگی ویژه نابینایان بر ضرورت مناسب سازی منابع با موضوعات مختلف تاکید کرد.

فاطمه شریفی ، خبرنگار پایگاه خبری یزد باما : رقیه دوست فاطمی ها در مراسم حافظ خوانی نابینایان از برنامه های جنبی نمایشگاه بزرگ کتاب و رسانه های دیجیتال یزد حضور و گفت: حافظ خوانی و قرائت اشعار نابینایان در این برنامه نشاگر استعداد و توانمندی های بالا در این زمینه است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی یزد افزود: صدا و سیما و سایر نهادهای فرهنگی و هنری می توانند از استعداد های جامعه نابینایان استان در تولید برنامه های متعدد بهره مند شوند.

دوست فاطمی ها با ابراز خرسندی از پیشرفت توانمندی های نابینایان اجرا کننده برنامه نسبت به سال گذشته، بیان کرد: امیدواریم در سال های آینده موفقیت های بیشتری را برای این عزیزان شاهد باشیم.

وی یکی از دغدغه های مهم جامعه نابینایان را کمبود دسترسی به منابع مناسب دانست و گفت: باید مراکز نشر و برنامه ریزان فرهنگی برای تقویت تولید منابع مورد نیاز نابینایان اقدام کنند.

وی بیان کرد: برخی امکانات که با حمایت خیّران استان برای تجهیز کتابخانه نابینایان امام علی (ع) تهیه شده است قابلیت تبدیل متون به خط بریل را دارد، اما متاسفانه فایل تایپ شده آثار گویا در دسترس ما قرار نمی گیرد.

مدیرکل کتابخانه های استان یزد در پایان سخنان خود گفت:امیدواریم با فراهم شدن زمینه دسترسی آسان به فایل تایپ شده آثار گویا ، امکان تقویت تولید کتاب هایی به خط بریل و قابل استفاده برای نابینایان در کتابخانه امام علی (ع) به وجود آید.