Print Friendly, PDF & Email

برگزیدگان جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» در آیینی با حضور جمعی از مردم و مسوولان جمعه شب در یزد معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش پایگا خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا- یزد؛  این جشنواره به همت حوزه هنری یزد در سه بخش ” اجرای زنده” ، ” تولید سرود ” و ” تولید نماهنگ ” برگزار و در مجموع ۱۱۱ اثر از گروه‎‌های سرود کشور توسط دبیرخانه جشنواره دریافت که از میان آثار، ۲۷ اثر در بخش اجرای زنده، ۳۳ سرود تولیدی و ۲۴ نماهنگ پذیرفته و به قضاوت گذاشته شد.

با اعلام هیات داوران در بخش رقابتی اجرای زنده، گروه سرود موعود مشهد موفق به کسب عنوان اول شد و گروه سرود نورالشهدا استان مرکزی دوم شد و همچنین گروه سرود مسجد امام سجاد (ع) تهران و گروه سرود عرفان مشهد به عنوان سومی مشترک دست یافتند و در این بخش از گروه سرود میثاق یزد تجلیل به عمل آمد.

همچنین در بخش رقابتی سرود تولیدی نیز هیات داوران عنوان نخست را شایسته گروه سرود نغمه آوینی بوشهر دانست، گروه طریق القدس بندر دیر بوشهر دوم و همچنین گروه عشاق الرضا زاهدان حائز رتبه سوم شدند.

در این بخش گروه‌های سرود معراج شهرستان مبارکه اصفهان و مهنا زرقان فارس شایسته تقدیر شدند.

در بخش نماهنگ نیز هیئت داوران هیچ کدام از آثار را شایسته مقام اول ندانست و نسیم رحمت تهران و زهرائیون خوزستان به طور مشترک مقام دوم را کسب کردند.

همچنین یاسین تیموری از گروه نورالشهدای اراک و آریا پاشیب از گروه نغمه‌های آوینی بوشهر به عنوان تک‌خوان برگزیده معرفی و تجلیل شدند.

در این آیین از خانواده شهیدان سید جلیل ساداتی، محمدحسین رشیدی، محمدحسین رمضانخانی و سیدرضا میرحسینی چاهوکی تجلیل صورت گرفت.

همچنین اجرای زنده همه گروه‌های منتخب و حاضر در مرحله نهایی این جشنواره، اجرای گروه سرود رضوان از کشور لبنان، پخش کلیپی از شهید ساداتی و اجرای گروه سرود نورالشهدا از استان مرکزی از دیگر بخش‌های مراسم بود.

همچنین “مهران فاطمی” استاندار یزد در این آیین در تالار مرکزی شهر یزد با قدردانی از برگزار کنندگان گفت: امید است دوره‎‌های آینده جشنواره باشکوه‌تر و با حضور گسترده گروه‌‎های مختلف سرود داخلی و بین‌المللی در این استان برگزار شود.