Print Friendly, PDF & Email

برترین‌های نخستین جشنواره تئاتر استانی یزد با موضوع خانواده و جوانی جمعیت در مراسمی معرفی و تجلیل شدند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: نخستین جشنواره استانی تئاتر یزد به مدت ۴ روز با میزبانی اردکان برگزار و در نهایت با انتخاب هیئت داوران برترین ها معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا- یزد؛ «سید عباس دهقان» ادامه داد: در بخش بروشور ،حسن طاهری از نمایش اسکرین شات ، بخش گریم ، پروانه رفیعی از نمایش وز ۲ و در بخش طراحی لباس ، لوح تقدیر به معصومه محبی ، طراح لباس نمایش آب و آیینه و دیپلم افتخار به علی زمانیان طراح لباس نمایش وز ۲ اعطا گردید.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: لوح تقدیر طراح نور نیز به وحید احمدی از نمایش آبسته و دیپلم افتخار نیز به طراح نمایش احتمال سقوط یک مترو در خانه شما داده شد؛ همچنین در بخش موسیقی نیز لوح تقدیر به حسین علی زارع و موسیقی نمایش پشت کوه های قاف و تندیس طلایی دیپلم افتخار نیز به علی خبیری موسیقی نمایش آب و آیینه و در بخش طراح صحنه نیز لوح تقدیر طراح صحنه به صادق نصیری برای نمایش احتمال سقوط یک مترو در خانه داده شد.

دهقان طزرجانی ادامه داد: تندیس طلایی دیپلم افتخار به طراح صحنه نمایش وز ۲ ، علی زمانیان و سید مهدی طبایی داده شد و در بخش بازیگری زن جایزه نقدی و لوح تقدیر از حضور موثر ، روان و درخشان بازیگر کودک نمایش آیفن، فاطمه قادریان تقدیر به عمل آمد؛ همچنین تقدیر مشترک بازیگری زن از اکرم مهدیزاده بخاطر بازی در نمایش زمان لرزه و وز ۲ و مه گل زمانی برای بازی در نمایش آبسته داده شد.

وی افزود: رتبه سوم در بخش بازیگری به کیمیا رفیعی برای نمایش آیفن ، رتبه دوم سپیده چقماقی برای بازی در نمایش وئاد و رتبه اول و تندیس جشنواره به هانیه دهقانی برای نمایش پشت کوه های قاف داده شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در بخش بازیگری مرد نیز لوح تقدیر به بازیگر نوجوان نمایش آیفن، سینا حاجی ابراهیمی داده شد و از محمد جواد شاکری هنرمند پیشکسوت تقدیر شد؛ همچنین رتبه سوم بازیگری مرد به یوسف بهجتی به خاطر بازی در نمایش های وز ۲ و زمان لرزه ، رتبه دوم به بازیگر نمایش وز ۲ سید مهدی طبایی و رتبه اول و تندیس جشنواره به بازیگر نمایش وز ۲ محمدحسین کریمی رسید.

دهقان طزرجانی ادامه داد: رتبه سوم نویسندگی نیز به صورت مشترک به وحید احمدی برای نمایش آبسته و سپیده چقماقی برای نمایش وئاد رسید و رتبه دوم نویسنده نیز نمایش احتمال سقوط یک مترو در خانه وحید آبرود و رتبه اول همراه با تندیس جشنواره به نویسنده نمایش آیفون ، سعید بادینی داده شد.

وی گفت: در بخش کارگردانی نیز رتبه سوم به طور مشترک به کارگردانی نمایش پشت کوه های قاف مجید زارعی و کارگردان نمایش احتمال سقوط یک مترو در خانه سید ابوالفضل طبایی رسید و رتبه دوم در این بخش به کارگردان نمایش وز ۲ علی زمانیان و رتبه اول و تندیس جشنواره به سجاد جنتی کارگردان نمایش آیفون اختصاص یافت؛ همچنین هیات داوران در این بخش انتخابی به عنوان نمایش برگزیده نداشت .