هنرمند و نویسنده یزدی :
Print Friendly, PDF & Email

محمدرضا امیرخانی از استان یزد موفق شد در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، رتبه سوم را برای نمایشنامه «ممدشاه» از آن خود کند.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما ؛ در مراسم افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر که شامگاه اول بهمن ماه با حضور محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،مدیر کل هنر‌های نمایشی و جمعی از هنرمندان در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد تعدادی از برگزیدگان این رویداد معرفی شدند.

رای هیئت داوران بخش «مسابقه نمایشنامه نویسی» چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر۱۴۰۲  از بین ۳۷۹ متن نمایشنامه از سی و یک استان کشور اعلام شد.

بر این اساس، محمدرضا امیرخانی از استان یزد موفق شد رتبه سوم مسابقه را برای نمایشنامه «ممدشاه» از آن خود کند.

 

معرفی برگزیدگان بخش نمایشنامه‌نویسی چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر – بهمن ماه ۱۴۰۲

برگزیدگان این بخش که داوری آن برعهده شهرام زرگر، ایوب آقاخانی و روزبه حسینی بود، بدین شرح معرفی شدند:

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح و جایزه نقدی، از علی رستمی برای نگارش نمایشنامه «استخوان خوار» از خوزستان تقدیر کرد.

رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمدرضا امیرخانی برای نگارش نمایشنامه «ممدشاه» از استان یزد رسید.

رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به محسن رحمانی برای نگارش نمایشنامه «آقا و تاجی قجری» از تهران اهدا شد.

رتبه اول، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمد میرعلی اکبری برای نگارش نمایشنامه «باغ آلبالو» از تهران تعلق گرفت.

محمد رضا امیرخانی 

متولد: ۱۳۴۲

محمدرضا امیرخانی، زاده سال ۱۳۴۲، بازیگر و نمایشنامه‌نویس تئاتر، سینما و تلویزیون، اهل یزد است. او پس از تحصیلات مقدماتی در یزد، دوره کارشناسی مدیریت دولتی را در دانشگاه پیام نور تفت به پایان برد اما با توجه به استعداد و علاقه‌ای که از کودکی در زمینه هنرهای نمایشی در خود می‌دید به صورت حرفه‌ای وارد عرصه‌ نمایش شد و کار حرفه‌ای خود را در ۱۳۵۹ با نمایش «باغ سبز» آغاز کرد و در سال ۱۳۶۰ بعد از گذراندن دوره شش ماهه تئاتر جهاد دانشگاهی در دانشکده هنرهای زیبا به صورت جدی وارد این حوزه شد.

وی در آثاری همچون فیلم های “عقاب صحرا”، “گنج”، “مسابقه”، “مادری”، “دو ماه شمسی” و سریالهای “خانه میراثی”، “حانیه” و … به عنوان بازیگر حضور داشته است.